به گزارش موکریان بوکان آنلاین؛ دکتر محمدقسیم عثمانی نماینده سابق بوکان در مجلس شورای اسلامی با نوشتن یادداشتی به توهین مجری شبکه۲ واکنش نشان داد. متن این یادداشت به شرح ذیل می‌باشد؛ به نام حق توهین به لباس کوردى از جانب مجری کج اندیش شبکه ٢ اتفاق جدیدی نیست که در رسانه میلی پخش می‌شود. […]

به گزارش موکریان بوکان آنلاین؛ دکتر محمدقسیم عثمانی نماینده سابق بوکان در مجلس شورای اسلامی با نوشتن یادداشتی به توهین مجری شبکه۲ واکنش نشان داد.

متن این یادداشت به شرح ذیل می‌باشد؛

به نام حق

توهین به لباس کوردى از جانب مجری کج اندیش شبکه ٢ اتفاق جدیدی نیست که در رسانه میلی پخش می‌شود. هر چند چوپان و لباس مقدس آن هزاران شرف به انسان‌های کج فهم، کم ادراک و جاهل دارد اما این شیوه بیان و برخورد تحقیر آمیز توسط یک مجرى صدا و سیما محکوم و منفور است و مسیٔولین صدا و سیما باید پاسخگوی این اتفاقات باشند.

به نظر می‌رسد روح حاکم بر صدا و سیما، فارغ از نگاه ملی و حساسیت‌های آن است و حتی مجریان و افرادی که به مصاحبه دعوت می‌شوند آنقدر توجیه نمی‌شوند که اگر باعث وفاق و همدلی اقوام و مذاهب نمی‌شوند، حداقل باعث تفرقه و نفاق نگردند. یک روز توهین به کوردها، یک روز توهین به آذری‌ها، یک روز هنک حرمت لرها و بلوچ ها! این چه شیوه اداره و مدیریت صدا و سیماست؟؟؟

بنده خودم برای یک برنامه کارشناسی، به صدا و سیما دعوت شده بودم که با لباس کوردى حاضر شدم و به همین دلیل از حضور بنده در برنامه ممانعت به عمل آمد و بعدا با پیگیری و اعتراض بنده و با دخالت قایٔم مقام صدا و سیما، در برنامه بعدی با لباس کوردى حاضر شدم و از آن به بعد دروازه صدا و سیما به روی بنده بسته شد !!!

این نگاه غلط تا کی باید بر صدا و سیماى کشور حاکم باشد ؟؟؟

لباس کردی یک پوشش اصیل، مؤدب، راحت، کم هزینه و شکیل است که هیچ لباسی نمی‌تواند با آن رقابت کند و کسی نیست بپرسد که جناب مجری، شما اگر پوشش غربی خود را کنار بگذارید، چیزی برای پوشش نخواهید داشت و آنگاه است که از این گفته غلط خود، سخت پشیمان خواهید شد.

ما کوردها لباس‌مان لباس شرف و انسانیت است و آن را با هیچ پوشش دیگری عوض نکرده و نخواهیم کرد و همین لباس به ما آموخته است که هرگز به لباس دیگران، بی احترامی و توهین نکنیم.

مسیٔولین صدا و سیما باید بدانند که مردم ما به اندازه کافی درد و رنج و زخم دارند و ریختن نمک بر این زخم ها خلاف مصالح ملی است و هرگز به مصلحت کشور نبوده و نخواهد بود و باید یکبار برای همیشه، صدا و سیما به این ندانم‌کاری‌های ابلهانه و دشمن پسند پایان دهد.

محمد قسیم عثمانی

#بوکان_آنلاین🆔 @Boukanonline