فرماندار سابق بوکان در آییت تودیع و معارفه خود از مشکلات اساسی بوکان گفت.

مکریان بوکان آنلاین |‍ باباخان اسکندری در این جلسه عنوان کرد: محور برنامه‌های اینجانب در شهرستان اجرای منویات مقام معظم رهبری و همچنین برنامه‌های دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در سطح شهرستان برای کاهش مشکلات این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ما توانستیم کمبودها و نواقص موجود در شهرستان را با همکاری همه ارگان‌ها و دستگاهای شهرستان شناسایی و برای کاهش آنان برنامه‌ریزی دقیق انجام شده است.فرماندار سابق بوکان ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات بوکان مهاجرت گسترده روستائیان به شهر بود که این مهم با برنامه‌ریزی دقیق و توجه ویژه به حوزه روستایی این مهم برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ به مهاجرت معکوس تبدیل شد.

وی عنوان کرد: قبل از دولت سیزدهم ۳۶ روستا در سطح شهرستان از نعمت گاز برخوردار بوند که ایم مهم تنها در سال جاری ۸۱ روستا بوده است.

اسکندری تصریح کرد: تنش آبی یکی دیگر از مشکلات اصلی مدیریت شهری بود و خوشبختانه امروز شاهد پروژه بزرگ خط انتقال آب ۱۶۵ روستا توسط سپاه هستیم که امید است در مدت ۳۰ ماه شاهد بهره برداری این مهم در سطح روستاهای بوکان باشیم.

باباخان اسکندری افزود: بخش آموزشی شهرستان دارای چالش‌های عدیده‌ای بود که خوشبختانه هم اکنون ۱۳ پروژه آموزشی در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

وی در پایان عنوان کرد: بوکان را باید جز شهرهای صنعتی استان دانست که متاسفانه اکنون شاهد اشباع شهرک صنعتی آن هستیم که با مصوبات انجام شده دو زمین برای فازهای بعدی شهرک صنعتی مصوبه شده است که در چند ماه آینده شاهد آغاز فاز اجرای آنان خواهیم بود.

باباخان اسکندری روز گذشته به عنوان فرماندار سردشت معرفی شد.

  • نویسنده : ایوب عثمانی