هر چند تغيير جزو ذات تكاملی بشر است اما تغييرات مكرر و سريع، ناشی از تكامل نيست بلكه ناشی از بی ثباتی شخص در افكار و عقيده است و نوعی سُست عنصری فرد را نشان مي دهد.

به گزارش موکریان بوکان آنلاین؛ هر چند تغییر جزو ذات تکاملی بشر است اما تغییرات مکرر و سریع، ناشی از تکامل نیست بلکه ناشی از بی ثباتی شخص در افکار و عقیده است و نوعی سُست عنصری فرد را نشان می دهد.

انور حبیب زاده بوکانی که کاندیدای حامی دولت از طرف حزب اعتدال و توسعه بود و از این ابزار برای کسب رأی حداقلی خود برای ورود به مجلس یازدهم استفاده نمود، پس از ۴ ماه نمایندگی ! با تغییر موضع ١٨٠ درجه ای در ردیف نمایندگان جبهه پایداری( پیروان آیت ا… مصباح) قرار گرفت و استیضاح رئیس جمهور را امضا کرد و ثابت کرد که تغییر موضع حبیب زاده بوکانی تنها به تغییر مدیران شهرستانی محدود نمی شود بلکه مواضع سیاسی وی متزلزل است و طی مدت چهار ماه، تغییر صددرصدی پیدا کرد. البته انور حبیب زاده بوکانی تغییر موضع خود را بلافاصله بعد از انتخاب نشان داد و قبل از شروع مجلس یازدهم با حضور در کمپ باقر قالیباف و لبیک به ریاست وی، با یک واروی سیاسی همه را متعجب نمود.

فردی که دچار تغییر موضع های سریع و موسمی می شود فقط یک موضوع را به اثبات می رساند و آن اینکه نمی توان روی قول و فعل وی حساب جدی کرد چون هر لحظه ممکن است از موضع قبلی خود عدول کند.

چنین برداشتی از نماینده مردم باعث عدم اعتماد دولت و مسئولین به وی می شود و نتیجه آن عدم توجه کافی به مردم حوزه انتخابیه خواهد شد.

براین اساس نفع تغییر موضع را شخص نماینده می برد و هزینه های آن را مردم حوزه انتخابیه متحمل می شوند که این اتفاق با قسم نمایندگان مجلس در ابتدای دوره نمایندگی، در تضاد کامل است….

پس از امضاء استیضاح رئیس جمهور توسط #انور_حبیب‌زاده_بوکانی نماینده مردم فهیم بوکان موجی از انتقادات و سؤالات فراوانی متوجه این نوع موضع‌گیری ایشان در تغییر زودهنگام جناح حزبی خود شد. در همین راستا تعداد زیادی از یادداشت‌ها و پیام‌های مخاطبان گرامی کانال #بوکان_آنلاین در واکنش‌های منفی به تغییر جناحی به این رسانه ارسال شده است.

البته با وجودی که این نوع نگاه، اصلا نظر کانال بوکان آنلاین موکریان نیست، به منظور رفع شائبه حمایت از این تصمیمات احساسی و با هدف تضارب آرا و تبادل افکار، این گروه رسانه‌ای با نگاهی حرفه‌ای و مستقل و رویکردی بی‌طرفانه، چند مورد از این نقدهای ارسالی مخاطبان و مردم آگاه شهرستان بوکان را با اندکی تلخیص منتشر می‌کند.

  • نویسنده : علی عزیزی | کارشناس ارشد علوم سیاسی