موکریان بوکان آنلاین- استاندار آذربایجان‌غربی‌ گفت: بی‌توجهی ‌مردم به موضوع بیماری‌ کرونا و رعایت نکردن موارد بهداشتی ‌سبب افزایش شیوع این بیماری ‌در استان شده است.

محمدمهدی ‌شهریاری ‌روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار موکریان بوکان آنلاین افزود: مردم باید بدانند که کرونا تمام نشده و این بیماری همچنان ‌افراد مختلف را در همه جای‌جهان و ایران درگیر کرده است.

وی ‌گفت: در سایه بی‌توجهی‌ مردم و عدم رعایت مراقبت‌های ‌بهداشتی‌ موارد ابتلای ‌کرونا در استان آذربایجان غربی بیشترشده که باید هشدارها جدی‌ گرفته شود.

استاندار آذربایجان غربی‌ ادامه داد: علاوه بر مردم برخی ‌مسوولان استانی ‌نیز نسبت به افزایش شیوع کرونا بی‌توجه شده اند که طبق تصمیم گیری‌ ستاد مقابله با کرونا با مسوولانی‌ که از وظایف محوله خود در خصوص مقابله با بیماری ‌کرونا کوتاهی ‌کنند قطعا برخورد می‌شود.

شهریاری ‌بیان کرد: خوشبختانه سطح نمونه گیری ‌از موارد مشکوک ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافته و روزانه تا یک هزار مورد نمونه گیری ‌در سطح استان انجام می‌شود.

وی ‌با اشاره به اینکه بیماری‌کرونا موضوعی‌ است که در تمام کشور وجود دارد، گفت: اکنون با افزایش نمونه گیری‌ها می‌توانیم موارد مثبت را شناسایی‌ و تحت مراقبت‌های‌بهداشتی ‌ودرمانی ‌قراردهیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: آمار فوتی‌های ‌بیماری‌کرونا در آذربایجان‌غربی ‌۳.۵ نفر به ازای ‌۱۰۰ نفر در موارد ابتلای ‌مثبت است و در کشور جزو رده های ‌بسیار پایین دربین استان‌ها هستیم.

طبق آمارهای رسمی،  تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد حدود ۸۰ درصد بهبود یافته و کمتر از پنج درصد جان خود را از دست داده اند.