رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ میلیون نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخاات مجلس یازدهم هستند.

آذربایجان غربی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ میلیون نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخاات مجلس یازدهم هستند.

علی مصطفوی امروز ۱۶ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: براساس برآوردها ، جمعیت استان ۳میلیون و ۳۷۶هزار و ۹۳۲ نفر است که از این تعداد ۲میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: از افراد واجد شرایط یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۲ نفر مرد و یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۱۳ نفر زن هستند.

مصطفوی با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات ۱۳۵هزار و ۲۶ نفر رای اولی هستند، افزود: از این تعداد افراد ۶۹ هزار و ۱۳۷نفر مرد و ۶۵ هزار و ۸۸۹ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹۴ نفر از داوطلبین استانی ثبت نامی در مجلس یازدهم تایید صلاحیت شده است، افزود: صلاحیت  تعداد ۳۰۲نفر نیز مورد تایید قرار نگرفته است.

مصطفوی با اشاره به اینکه ۱۰مرکز اصلی حوزه انتخاباتی در آذربایجان غربی تعیین شده است، تصریح کرد: اقلام انتخاباتی ازجمله مهرها،صندوق ها ،برگ های  رای از ستاد انتخاباتی وزارت کشور تحویل گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: تعداد ۲۱۱۷ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۷ شعبه اخذ رای برای اقلیتهای دینی در استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد صندوق های پیش بینی شده  تعداد ۱۲۵۲صندوق ثابت و ۸۶۵ صندوق سیار است، خاطرنشان کرد: از لحاظ شهری و روستایی نیز تعداد  ۱۰۰۶ صندوق شهری و ۱۱۱۱صندوق روستایی در استان آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان  تصریح کرد: ۲۲بهمن ماه اسامی قطعی توسط وزارت کشور اعلام و ۲۳ بهمن فرمانداری ها موظف به  اعلام اسامی قطعی به مردم هستند.

وی در خصوص زمان تبلیغات نامزدها نیز گفت: از۲۴ تا ‌۳۰ بهمن نامزدهای تایید صلاحیت شده حق تبلیغات داشته و ۲ اسفند نیز زمان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود.