به گزارش مکریان بوکان آنلاین، هر از گاهی گذرم به میدان فرماندارى مى‌خورد و بنرهاى تشکر بعضی‌ها خیلی بزرگتر از بقیه بنظر مى‌رسید که یکى بنر شبکه بهداشت و درمان بود و دیگرى بنر اداره آب و فاضلاب❗️ 🔻اتفاقاً این بنرها کار خودش را کرد و اخیراً مشخص شد که ردیف بودجه شبکه فاضلاب بوکان […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، هر از گاهی گذرم به میدان فرماندارى مى‌خورد و بنرهاى تشکر بعضی‌ها خیلی بزرگتر از بقیه بنظر مى‌رسید که یکى بنر شبکه بهداشت و درمان بود و دیگرى بنر اداره آب و فاضلاب❗️

🔻اتفاقاً این بنرها کار خودش را کرد و اخیراً مشخص شد که ردیف بودجه شبکه فاضلاب بوکان و نیز ردیف بودجه بیمارستان جدید از قانون بودجه سال جارى که نماینده ما هم در تصویب آن نقش داشته، حذف شده و عن قریب بنر تشکر “مدیران بـنرى” بابت حذف این ردیف‌هاى اعتبارى بر جبین نازنین میدان فرماندارى خواهد درخشید !

🔻واقعاً نصب بنر چه معنایی دارد؟
اگر کارى توسط مسئولی پیگیری شده باشد، به وظیفه ذاتى خود عمل کرده است. مگر ما هر روز براى معلمانى که درس مى‌دهند و یا پرستارانى که به بیماران خدمت مى‌کنند و یا کشاورزان و دامدارانى که مایحتاج مردم را تأمین و تولید مى‌کنند، و یا رانندگان تاکسی که مردم را به مقصد مى رسانند و یا نانوایانى که در این گرماى تابستان نان مردم را تحویل مى دهند و یا کارمندان سالمى که کار ارباب رجوع را بدرستى راه مى اندازند و یا آن صفور محترمى که خیابان را براى قدم مبارک شهروندان تمیز می‌کنند، بـنـر تشکر و تقدیر مى‌نویسیم و بر دیوار کج این شهر و یا داربست‌هاى صاف (اما رانتى) این شهر مى‌کوبیم ؟

چرا این بنر نویسان و بنر دوستان مردم را نادان فرض مى‌کنند؟
مردم امروز همه آگاهند که نصب بــنر با یکى از انگیزه‌های زیر انجام مى‌شود؛

١- تبلیغ براى یک شخص و نون قرض دادن به حضرت ایشان !

٢- خود شیرینی پیش یک شخص برای حفظ جایگاه مدیریت خودشان و پوشش دادن نقاط ضعف مدیرانى با قد بلند ولى همت پست.

بنابراین همه می دانند که آویزان کردن بـنر روشى براى حفظ بقای “مدیران آویزان” است. لذا نصب بـنـر یک کار زشت است، از جانب هر کس نوشته شود و برای هر کس آویزان شود.

البته باید توجه داشت که برخی از نمایندگان مجلس، مسئولین را مجبور می‌کنند که برای آنها بنر بزنند. من نماینده‌ای را مى‌شناسم که به علت سایز کوچک بنر، با آن مدیر برخورد کرده و اخیرا حتى بخاطر عدم نصب بنر، آن مدیر را عزل نموده است❗️

جالب این است که خیلی وقت‌ها محتواى بـنر کاملاً دروغ است و برخى اوقات نیز محتوا و نفع موضوع بـنـر به اندازه‌ى هزینه چاپ و انتشار بنر، برای این شهر سود و منفعت ندارد، درست مثل سفر برخی مقامات به یک شهرستان که گاهى هزینه تدارکات و پذیرایی از آنها، بیش از دستاورد حاصل از سفر نمایشی آنان برای مردم است.

🔻 اى مدیرانى که آویزان تشریف دارید بیایید از چاپ و نصب بنرهاى بی‌محتوایتان دست بردارید و خدمتی بى‌منّـت به این مردم محروم ارائه دهید که اگر خدمت کردید، هم خدا خواهد دید و هم خلق خدا و آنگاه است که خداوند متعال خود مسیر ترقى شما را فراهم خواهد ساخت.

  • نویسنده : محمد مولودی، فوق لیسانس اقتصاد