روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ بعد از گذشت ۲۵ ماه، انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم بوکان، برای ارائه گزارش عملکرد دو ساله‌اش یک نشست خبری با حضور خبرنگاران در منزل شخصی خود برگزار کرد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ بعد از گذشت ۲۵ ماه، انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم بوکان، برای ارائه گزارش عملکرد دو ساله‌اش یک نشست خبری با حضور خبرنگاران در منزل شخصی خود برگزار کرد.

البته در طول این دو سال نمایندگی حبیب‌زاده در مجلس، جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران بوکانی دو بار شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ توسط مسئولان و ادارات شهرستانی و استانی بودند، اما دریغ از برگزاری یک برنامه ساده توسط نماینده بوکان❗️که اهمیتی به روز خبرنگار نداد.

این نشست خبری آن هم در منزل شخصی نماینده بوکان، در حالی با این سبک و شیوه عجیب و غیر متعارف برگزار می‌شود که بعد از چندین بار انتقادهای رسانه بوکان آنلاین از نحوه تعامل غیر حرفه‌ای و مستبدانه نماینده با خبرنگاران و عدم ارتباط ایشان با همه رسانه‌های شهرستان در طول دو سال گذشته و هم‌چنین عدم برگزاری هیچ گونه نشست و کنفرانس خبری توسط نماینده و مسئول رسانه‌‌ای و تیم روابط عمومی بسیار ضعیف و کم‌رنگ نماینده انجام گرفت که در دو سال گذشته تیم رسانه‌ای عملا وی را ایزوله کرده بود.

حبیب‌زاده بوکانی تاکنون هیچ گونه نشست خبری را با خبرنگاران بوکانی برگزار نکرده و براساس شنیده‌ها مسئول رسانه‌‌ای و روابط عمومی ایشان این اجازه را به او نمی‌دهد که با رسانه‌های آزاد و مستقل نشستی داشته باشد، برگزاری این نشست با تأخیری دو ساله که نماینده بوکان به خاطر آن از رسانه‌ها عذرخواهی نموده و بیان کرد که علت این تأخیر به دلیل محدودیت‌های کرونایی بوده است، اما باید گفت اگر کرونا را عامل برگزار نشدن این نشست‌ خبری می‌دانید، پس چگونه بود که شما به عنوان نماینده مردم، نشست‌ها، دیدارها و انواع جلسات حضوری خود را در محل فرمانداری بوکان و همواره در دفتر اتاق کار فرماندار به عنوان مقام عالی دولت تدبیر و امید برگزار می‌کردید❗️و در اوج پیک‌های این اپیدمی هیچ خبری از کرونا نبود و با این استدلال غیر قابل باورتان، ویروس کرونا یعنی فقط در زمان نشست خبری شما با خبرنگاران ظاهر می‌شد⁉️

فارغ از این که چرا این نشست خبری در منزل شخصی نماینده بوکان برگزار شده و ارائه گزارش عملکرد در چنین مکانی برای اولین بار بوده است، زیرا یک خبرنگار واقعی به عنوان نماینده افکار عمومی در جایگاه میهمان، آن هم در منزل مسئولان، محذوریت‌های حرفه‌ای و اخلاقی دارد؛ نکته‌ مهم‌تر دیگر این که حتی یک خبرنگار و رسانه‌ منتقد نماینده هم در این جلسه حضور نداشته و بیشتر رسانه‌های حاضر، کاملا همسو، پوششی و نزدیک به حبیب‌زاده بوده‌اند که این یک اشکال جدی وارد به این نشست پرابهام است.

در حالی که نماینده مردم بوکان برای کارهای اطلاع‌رسانی فعالیت‌هایش و تأسیس دفتر ارتباط مردمی در شهر تهران و بوکان به عنوان حوزه انتخابیه‌اش از مجلس شورای اسلامی بودجه کلان، حقوق کافی و امتیازات متعددی برای خود و کارمندان دفترش می‌گیرد، اما در دو سال گذشته هرگز پذیرای خبرنگاران و رسانه‌ها نبوده و جالب‌تر این که اکنون هم به طور رسمی این خبرنگاران را برای نشست خبری دعوت نکرده! و حتی ایشان و مسئول رسانه‌ای پرمدعایش هیچ گونه دعوت‌نامه و متن پیامی را برای خبرنگاران رسانه‌های رسمی ارسال نکرده! و فقط یکی از همکاران خبرنگار یک پیام کوتاه در گروه تلگرامی رسانه‌های بوکان فرستاده و همکاری دیگر برای حضور در منزل نماینده بوکان با این دوستان تماس گرفته است❗️

باید به نماینده مردم بوکان که از باتجربه‌ترین نمایندگان و کاندیداهای حاضر در طول ۹ دوره انتخابات مجلس در سطح کشور می‌باشد، یادآور شد که شما پس از ۳ دوره افتخار نمایندگی مردم بوکان، اکنون در آستانه یازدهمین سال نمایندگی خود هستید، آیا هنوز آداب و شیوه برگزاری یک نشست خبری ساده و نحوه دعوت از رسانه‌های جمعی را یاد نگرفته‌اید⁉️ آیا واقعا شهرستان بوکان هیچ مکانی برای برگزاری یک نشست خبری و جلسات رسمی ندارد که حتما باید همه خبرنگاران به منزل شخصی شما بیایند؟ این شیوه غیر حرفه‌ای را از کجا آورده‌اید؟ لطفا آن را برای نمایندگان دیگر و همکاران خود در مجلس رونمایی کنید. پس تیم روابط عمومی شما دقیقا مشغول چه کاری هستند؟

نکته بسیار قابل تأمل این نشست خبری، مشخص نشدن طرح سؤالات خبرنگاران و این که هر رسانه چه پرسشی مطرح کرده و پاسخ نماینده چه بوده است، تنها ارائه یک متن معمولی و تکراری به عنوان گزارش عملکرد دو ساله که به صورت یکسان در خروجی کم‌بازدید رسانه‌های حاضر در این نشست کپی شده و انتشار یافته است که حاکی از بی‌اهمیتی رسانه‌ها به محتوای این نشست بوده و پایان‌بخش جلسه نیز اهدای کارت‌های هدیه ۵ میلیونی به خبرنگاران میهمان نماینده در منزل او بوده است.