یک بره قوچ و میش ارمنی که توسط چوپان‌های محلی از ترس حمله سگ‌های گله و بصورت ناآگاهانه آنرا با خود حمل کرده بودند و این افراد اداره محیط زیست شهرستان بوکان را در جریان امور قرار دادند.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان در گفت‌و‌گو با بوکان آنلاین اعلام کرد: یک بره قوچ و میش ارمنی که توسط چوپان‌های محلی از ترس حمله سگ‌های گله و بصورت ناآگاهانه آنرا با خود حمل کرده بودند و این افراد اداره محیط زیست شهرستان بوکان را در جریان امور قرار دادند.

آوات بازیار ادامه داد: به محض اطلاع اداره، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اداره بوکان به منطقه شکار ممنوع بهی فیض‌الله بیگی عزیمت نموده و بره قوچ ومیش را از چوپانان محلی تحویل گرفته و اطلاعات ضروری و لازم را در مورد محل زنده گیری بره کسب نموده و پس از حصول اطمینان از وضعیت سلامت بره قوچ ومیش ارمنی، آنرا به منطقه‌ای که میش مادر در آن محل مشاهده گردیده بود منتقل نمودند.

بازیار افزود: محیط‌بان اداره بوکان با رصد منطقه و ساعت‌ها تلاش‌ و جستجو توانستند میش مادر را پیدا کرده و بره قوچ ومیش ارمنی را به آغوش مادرش باز بگردانند.

آوات بازیار همچنین گفت: قوچ ومیش ارمنی که دارای رنگ قهوای مایل به قرمز است گروهی از زیر گونه های گوسفند وحشی است که به گروه غربی آن قوچ ومیش ارمنی گفته می‌شود که جنس نر آن قوچ و ماده آن میش نامیده می‌شود که از لحاظ IUCN در رده حفاظتی آسیب پذیر قرار دارد.

بازیار در پایان گفت: منطقه شکار ممنوع بهی فیض الله بیگی بوکان به مساحت ۴۷۰۰۰ هکتار می باشد واز گونه شاخص آن می توان به قوچ ومیش ارمنی، گرگ، روباه وپرندگانی از جمله میش مرغ، عقاب طلایی، سارگپه، باقرقره، کبک و.. اشاره نمود واز همه افراد محلی و گردشگران طبیعی خواست که از روی حس کنجکاوی و بصورت ناآگاهانه جوجه‌ها و بره‌های حیات وحش را دستکاری ننموده و آنرا با خود حمل نکنند.