موکریان بوکان آنلاین ،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: یک جوان ۳۰ ساله در این شهرستان به علت برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد.

یدفواد هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار موکریان بوکان آنلاین، اظهار داشت: این حادثه ساعت ۲۳ شب گذشته در منطقه امیرآباد این شهر به‌وقوع پیوست که با اطلاع یافتن ماموران این آتش‌نشانی از طریق سامانه ۱۲۵ بلافاصله امدادگران و آتش‌نشانان ایستگاه شماره چهار به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان با همکاری ماموران فوریت‌های برق بوکان، مشاهده شد که جوانی ۳۰ ساله به دلیل نامشخص به بالای تیر برق ترانس فشار قوی رفته و دچار برق‌گرفتگی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان با اشاره به اینکه این جوان پس از برق گرفتگی در بالای ترانس برق گرفتار شده بود، اظهار کرد: آتش‌نشانان با کمک بالابر و پس از هماهنگی با عوامل اداره برق، جریان برق فشار قوی را قطع و این جوان را که دچار سوختگی و برق گرفتگی شده بود، به پایین منتقل کردند.

هاشمی اضافه کرد: تکنسین‌های اورژانس پس از کنترل علائم حیاتی، مرگ این فرد به دلیل آسیب‌دیدگی ناشی از عبور جریان برق از بدنش را تایید کرده و به بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور انتقال دادند.

وی افزود: تحقیقات در مورد علت این حادثه و دلایل حضور این فرد در بالای این ترانس فشار قوی در حال جریان است.

این نخستین حادثه از این دست است که تاکنون در بوکان گزارش و به ثبت رسیده است.

در شهرستان بوکان با ۲۶۱ هزار نفر جمعیت چهار ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۰ نفر نیرو در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.