پس از افشاگری تخلفات عدیده یکی از پیمانکارهای شهرداری، «رشید میرحسامی» به موضوع ورود مستقیم پیدا کرده و ادعا کرد که با پیمانکار متخلف جدا برخورد خواهد کرد، اما در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه برعکس در متن گزارش کتبی خود به بازرسی و دادگستری بوکان به صورت آشکارا از این شخص حمایت کرد

به گزارش بوکان آنلاین؛ در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر، شهردار و رؤسای ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری بوکان برگزار شد، پس از افشاگری تخلفات عدیده یکی از پیمانکارهای شهرداری، «رشید میرحسامی» به موضوع ورود مستقیم پیدا کرده و ادعا کرد که با پیمانکار متخلف جدا برخورد خواهد کرد، اما در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه برعکس در متن گزارش کتبی خود به بازرسی و دادگستری بوکان به صورت آشکارا از این شخص حمایت کرد.

 پیمانکار متخلف تابلوهای لایت‌باکس تبلیغاتی بلوار کُردستان با توجه به عدم نظارت صحیح مسئولان شهرداری از تمام این تابلوها و در هر دو طرف آن‌ها برای تبلیغات و درآمدزایی هنگفت خود سوء استفاده کرده است. قرارداد این پیمانکار از آنجایی قابل تأمل و زیر سؤال است که مدت این قرارداد ۸سال بوده و حتی یک ریال هم درآمدزایی برای شهرداری و شورای شهر ندارد و تنها عایدی مردم بوکان، آلودگی بصری بیشتر در بلوار کُردستان که به شدت کمبود فضا برای مبلمان شهری دارد و با نصب اشتباه این تابلوها در جهت برعکس پیاده‌رو برخلاف کل کشور، ایجاد سد معبر نیز برای تردد عابران کرده است.

این پیمانکار از یاران نزدیک ستادی یکی از مسئولان ارشد بوکانی است و از این طریق مرتباً به انواع سوء استفاده‌های خود همچنان ادامه می‌دهد.

بوکان آنلاین به عنوان رسانه مطالبه‌گر ضد فساد و حافظ منافع مردم آگاه بوکان برای چندمین بار این پرسش‌ها را برای روشنگری افکار عمومی مطرح می‌کند و لازم است شورای شهر و شهرداری بوکان به این موضوعات پاسخ‌ دهند:

چگونه طرحی با درآمدهای میلیاردی، هیچ سود و نفع مالی برای شهرداری نداشته است؟

چگونه با اجرای چنین طرحی در بلوار کُردستان موافقت شده است، در حالی که آن منطقه از شهر با کمبود فضای فیزیکی برای مبلمان شهری روبه‌رو است.

چگونه طرح Bot بدون برگزاری مزایده و فراخوان به این شخص واگذار شده است؟ در حالی که به گفته مطلعان، این طرح را قبلاً یک فرد دیگر ارائه داده بود

چگونه این طرح ۸ ساله ترکمانچای را به این فرد داده‌اند؟ در حالی که میزان مبلغ سرمایه‌گذاری این شخص در هیچ جایی از طرح‌ها نیامده است؟ مگر تعداد سال‌ها را براساس میزان سرمایه‌گذاری مشخص نمی‌کنند؟

چرا این پیمانکار با توجه به عدم نظارت صحیح مسئولان مربوطه شهرداری از تمام تابلوها برای تبلیغات و #درآمدزایی_هنگفت خود سوء استفاده کرده است؟ پس مسئولان در شهرداری برای انجام چه کاری از بیت‌المال حقوق می‌گیرند؟

شورای شهر، شهرداری و فرمانداری چگونه این طرح پُر ابهام را مصوب کرده‌اند؟ آیا از سوی مسئول یا افرادی برای سفارش این شخص متخلف تحت فشار بوده‌اند؟

چگونه بعد از مشخص شدن تخلف این پیمانکار در اجاره دادن تابلوهایی که سهم شهرداری بوده‌اند، با این فرد هیچ گونه برخوردی نشده است و یک ریال از درآمد چند صدمیلیون تومانی که داشته است را به شهرداری برنگردانده است

 شهرداری بوکان چرا خسارت چند ساله تابلوهایش را از این پیمانکار متخلف نمی‌گیرد؟ و در این راستا هیچ گونه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی هم نمی‌کند

این فرد متخلف و قانون شکن از سوی کدام نهاد و مسئول بوکانی حمایت می‌شود؟ چه کسانی و کدام نهاد برای حیف و میل بیت‌المال پاسخگو هستند؟

وعده برخورد اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بوکان با متخلفان چه شد؟ در بوکان چه خبر است؟

آیا شهرداری و شورای شهر بوکان به حمایت از متخلفان پایان خواهند داد

 قابل توجه استاندار آذربایجان غربی و نهادهای قضایی و بازرسی.