به گزارش بوکان آنلاین مکریان، روز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ نشست خبری اعضای شورای شهر دوره ششم بوکان با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست سخنگوی شورای شهر نسبت به قرارداد کارخانه بازیافت بوکان اتهاماتی را وارد که موجب واکنش مدیرعامل این شرکت شد. مدیرعامل این شرکت با ارسال جوابیه‌ای برای بوکان آنلاین اینگونه […]

به گزارش بوکان آنلاین مکریان، روز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ نشست خبری اعضای شورای شهر دوره ششم بوکان با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست سخنگوی شورای شهر نسبت به قرارداد کارخانه بازیافت بوکان اتهاماتی را وارد که موجب واکنش مدیرعامل این شرکت شد.

مدیرعامل این شرکت با ارسال جوابیه‌ای برای بوکان آنلاین اینگونه نوشت:

ضمن عرض سلام و احترام خدمت شهروندان فهیم و فرهیخته بوکان ، در پاسخ به اتهامات مطرح شده به طرح سرمایه گذاری بازیافت و تولید کود کمپوست در جلسه پرسش و پاسخ مورخه ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ اعضای شورا با اصحاب رسانه اینجانب حسن پوریان مدیر عامل شرکت پاک آوران دانیال کردستان به جهت تنویر افکار عمومی مطالب ذیل را به استحضار می رسانم.

  1. در وهله ی اول قرارداد فی ما بین شرکت متبوع بنده با شهرداری به صورت  مشارکتی می باشد و این موضوع در سربرگ قرارداد صراحتا ذکر گردیده است و طبیعتا در قرارداد مشارکتی طرفین قرارداد آورده خواهند داشت . در این قرارداد شهرداری اجازه استفاده از زمین محل دفن ( و نه انتقال مالکیت ) یک انشعاب برق سه فاز ، پرداخت هزینه ۲۵ نفر کارگر ساده به عنوان جبران قسمتی از هزینه کرد و دو عدد کمپرسی و یک بیل را به عنوان آورده ی خود ضمیمه قرارداد نموده است و در عوض شرکت اجرای طرح تفکیک از مبدا در سه بخش مسکونی ، اداری و آموزشی ، تجاری – اجرای خط سورتینگ ۲۵۰ تنی – اجرای خط تولید کود کمپوست – سیستم غنی ساز کود و بسته بندی و تصفیه شیرابه را به عنوان سرمایه ثابت به عنوان سرمایه خود معرفی نموده است .
  2. در بیانات مطرح شده آقای قادری به عنوان سخنگوی شورا اعلام گردید شهرداری در قبال پرداخت هزینه ۲۵ نفر و دو عدد کمپرسی برابر ماهیانه یک میلیارد تومان از طرف شهرداری به سرمایه گذار پرداخت می شود که صد در صد خلاف واقع و صرفا به منظور تشویش اذهان عمومی و رسانه عدد فوق مطرح گردید زیرا اولا کل هزینه موارد مطروحه در حال حاضر زیر ۱۷۰ میلیون تومان در ماه هزینه در پی خواهد داشت مضافا آنکه فارغ از سرمایه ثابت آورده شرکت  ، کلیه هزینه های تعمیر و نگهداری سیستم ، تامین نیرو در بخش کمپوست غنی سازی کود ، بسته بندی ، تامین نایلون ، احداث غرفه های بازیافت ، تهیه باکس های بازیافت و …. به عهده سرمایه گذار می باشد که به حداقل ۵ برابر مبلغ مطرح شده است و در هیچ کجای بیانات ایشان به آن اشاره نشد و فقط به سرمایه ثابت برابر ۲۵ میلیارد تومان اشاره شد . آورده ثابت شهرداری در این طرح دو عدد کمپرسی ، یک بیل تراکتوری ، یک انشعاب برق و زمین محل دفن است که قطعا زیر ۱۰ درصد سرمایه ثابت طرح است .
  3. فارغ از سرمایه در گردش سرمایه گذار  ، اجرای این طرح سبب حذف هزینه های زیر برای شهرداری خواهد شد که هیچ اشاره ای به آن نگردید

   الف – حذف هزینه های ناشی از تفکیک از مبدا شامل تامین وانت ( ۴ عدد ) ، تامین نیرو که در سال ۹۷ شهرداری ۸ نفر نیرو به منظور اجرای این طرح به کارگیری نموده بود . تامین نایلون ۲ تا ۳ تن در ماه ( برابر هر تن ۲۲ میلیون تومان ) تامین هزار باکس بازیافت ادارات و مدارس ، تامین غرفه هوشمند بازیافت . مضافا اینکه اجرای طرح تفکیک از مبدا به واسطه کاهش حجم زباله در کاهش هزینه واحد جمع آوری زباله بسیار موثر بوده است

ب – هزینه ی بولدزر مستقر در سایت دفن شیخلر که به صورت ۲۴ ساعته در سایت به منظور دفن زباله در سایت حضور دارد ( حداقل ماهیانه ۶۰ میلیون تومان )

ج- حذف ۴ نفر نیروی مستقر در سایت دفن شیخلر از هزینه کرد روتین شهرداری که به عنوان نگهبان مشغول به فعالیت بوده اند

د – حذف یک عدد کامیون تانکر دار که به صورت ۲۴ ساعته با یک راننده در سایت مستقر است .

ه – حذف هزینه های ناشی از پاکسازی زمین های اطراف و تامین آب کشاورزی زمین های پایین دست توسط واحد خدمات شهری

و – حذف هزینه های روتین ناشی از دفن و پوشش زباله

ن – حذف هزینه های ناشی از آتش سوزی و نگهداری سایت

و در آخر این مطلب  از محضر شورای محاسبه گر دوره ششم استدعا می گردد در عوض تشویش افکار و عدد سازی های غیر واقعی جمع این هزینه ها را نیز به استحضار افکار عمومی برسانند قطعا شهرداری  در حال حاضر بیش از دو برابر مبلغ پرداختی به سرمایه گذار را هزینه می نمایید مضافا اینکه بحران پسماند با وجود هزینه کرد موجود روز به روز رو به گسترش است قطعا گواه این موضوع نهادهای نظارتی همانند سازمان حفاظت از محیط زیست خواهد بود .

  • در پایان قرارداد ( ۱۴ سال ) کلیه مستحدثات و تجهیزات پس اورهال نمودن به شهرداری انتقال داده خواهد شد و سرمایه گذار در خصوص هیچ کدام از موارد ادعایی نخواهد داشت .
  • در قرارداد مذکور مقرر گردید که ۱۵ درصد کود استحصالی غنی شده به شهرداری ارائه گردد که مسلما بسیار بیشتر از هزینه کرد شهرداری در طرح است
  • برابر تعهد ارائه شده این شرکت متعهد به احداث ۵ هکتار نهال کاری در سایت گردیده است که یکی از حداقل اهمیت های زیست محیطی این طرح است .
  • در صورت عدم اجرای این طرح شهرداری موظف است ضمن آماده سازی سایت جدید با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان متحمل هزینه ای گزاف به سبب انتقال زباله به سایت قورمیش متحمل شود چه بسا که معارضین محلی قطعا اجازه آلوده نمودن زمین ها خود به مثابه زمین های روستای حمامیان را نخواهند داد .

در پایان اعلام می دارد اینجانب خود را خدوم مردم بوکان دانسته و اجرای این طرح را به جهت بحران پیش رو برای این شهر واجب می دانم لیکن بر اینجانب مبرهن گشته است شورای دوره ششم با حمله به کلیه طرح های مدیریت گذشته و انجام تخریب غیر منصفانه به هیچ وجه منافع شهر را ارجح بر افکار خود قرار نخواهند داد در پایان قضاوت در این خصوص را به عهده افکار عمومی و ملت شریف و بزرگوار بوکان خواهم گذاشت .