معاون اجتماعی بهزیستی استان از بازگشایی مهدهای کودک استان از ۲۴ خردادماه خبر داد. بر اساس اعلام بهزیستی استان مرکزی، علی مددی با اعلام این خبر افزود: با توجه به درخواست های مکرر خانواده های شاغل که امکان نگهداری کودکان خود در منزل را بواسطه تعطیلی مهدهای کودک در ایام کرونا ندارند، همچنین اعلام آمادگی مهدهای کودک استان جهت آغاز فعالیت با رعایت پروتکل های بهداشتی، بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، مهدهای کودک ۲۴ خردادماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان با اشاره به فعالیت ۱۱۷ مهدکودک تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان افزود: با آغاز شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه، کلیه مهدهای کودک استان تعطیل شدند.

اعظم علی مددی در خصوص شرایط پذیرش کودکان در این مهدها گفت: والدینی که هر دو شاغل بوده و به هیچ وجه امکان نگهداری از فرزند زیر ۶ سال خود را در منزل ندارند در مهدهای کودک باز شده اولویت پذیرش دارند.

این مقام مسئول با اشاره به نحوه نظارت بر این مهدها گفت: پروتکل بهداشتی همراه با آموزش نیروهای مهدها در خصوص رعایت نکات بهداشتی مرتبط با کرونا اجرا می شود و کارشناسان مرکز بهداشت و بهزیستی بر رعایت استانداردهای نگهداری کودک در مهدها نظارت دارند.

ایشان افزود: خوشبختانه با مشارکت تعدادی از مالکین ساختمان های مهدهای کودک، در پویش همدلی بخشش بخشی از مبالغ اجاره بهاء، تا حدودی به مدیران مهدهای کودک مساعدت شد که اقدامی قابل تقدیر است.