در چند ماه گذشته پایگاه خبری بوکان آنلاین از تخلفات متعدد و افشای فساد مالی در پرونده‌ قرارداد بلندمدت یکی از پیمانکاران تبلیغات محیطی شهرداری بوکان پرده برداشت و این موضوع را برای افکار عمومی آشکار ساخت.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ در چند ماه گذشته پایگاه خبری بوکان آنلاین از تخلفات متعدد و افشای فساد مالی در پرونده‌ قرارداد بلندمدت یکی از پیمانکاران تبلیغات محیطی شهرداری بوکان پرده برداشت و این موضوع را برای افکار عمومی آشکار ساخت.

پس از برگزاری نشست خبری شهردار بوکان با رسانه‌ها و گفت‌وگوی «رشید میرحسامی» در خصوص تخلفات این پیمانکار و اعلام برخورد قاطع با وی، بلافاصله این پیمانکار که خود یک کانال خبری محلی دارد، شهرداری و شورای شهر بوکان را به باد انتقاد گرفت، تا جایی که شهردار بوکان برخلاف وعده‌های قبلی خود در حضور خبرنگاران، در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای ناچار شد (بخوانید او را مجبور کردند!) تا گزارش پاسخ استعلام نهادهای قضایی را به سود این فرد پیمانکار متخلف بنویسد!

اما کار به اینجا هم ختم نشد و بعد از انتقاد شدید «ابراهیم عثمانی» از حمایت عجیب و سؤال برانگیز شهردار بوکان از این متخلفان در نشست رسمی خبرنگاران با فرماندار بوکان، شهردار و اعضای شورای شهر بوکان، به صورت صریح و شفاف این بار شهردار و رئیس شورای شهر موضع خود را اعلام کردند و قول دادند که پرونده این پیمانکار تابلوهای تبلیغاتی لایت باکس بلوار کُردستان و قرارداد پرابهام ۸ ساله و کاملا یک طرفه او موسوم به ترکمانچای را به سازمان بازرسی کشور برای اقدام و برخورد قانونی، جبران خسارات وارده و سوء استفاده آشکار از بیت المال ارجاع دهند.

به دنبال اطلاع پیمانکار شهرداری از این تصمیم جدی و بدون بازگشت شورای اسلامی شهر بوکان برای بررسی تخلفات پرونده چند میلیاردی تابلوهای تبلیغاتی در نهادهای بازرسی و قضایی، سناریوی دیگری از این ماجرا کلید خورده و این پیمانکار هر روزه به بهانه‌های مختلف، شخص شهردار بوکان و رئیس شورای شهر و برخی از اعضای شورای شهر را که از مخالفان این قرارداد و زیاده‌طلبی‌های این فرد بوده و هستند، مورد هجمه قرار داده و آن‌ها را به سخره گرفته است؛ این باج‌نیوزها با هدف این که شهردار و شورای شهر از تصمیم خود منصرف شده و عقب‌نشینی کنند، هر روز چندین مطلب توهین‌آمیز را به منظور تخریب آن‌ها منتشر می‌نمایند.

حال باید دید که آیا شورای شهر و شهرداری بوکان تسلیم این گونه افراد سودجو و منفعت طلب و باج‌نیوزهای شناخته شده برای مردم شهرستان بوکان و افکار عمومی منطقه خواهند شد، یا این که از مصالح شهر و منافع مردم به صورت تمام قد دفاع خواهند و در برابر متخلفان سینه سپر می‌کنند. اعضای شورای شهر به یاد دارند که سال گذشته در حضور مردم آگاه بوکان به قرآن کریم سوگند خوردند که حافظ منافع و مصالح ولی نعمتان خود باشند و نه تأمین کننده جیب متخلفان و حمایت از کوتوله‌هایی که سال‌هاست در سایه حمایت‌های پیدا و پنهان برخی از مسئولان همچون کنه و انگل و زالو به جان بی‌رمق این شهر افتاده‌اند.

آزمونی بسیار مهم برای اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بوکان و شهردار باتجربه بوکان برای رویارویی با متخلفان و حفظ منافع شهر و بازگشت پول و اموال شهرداری و جبران خسارت چندین ساله و کوتاه نیامدن در برابر باج‌نیوزهایی که تنها به فکر منافع شخصی و پر کردن جیب نامبارک خودشان هستند.

آنچه که تاکنون در بوکان شاهد بوده‌ایم به جای حمایت از رسانه‌های شجاع و قانونمندار و خبرنگاران واقعی، متأسفانه دفاع و جانبداری از باج‌نیوزها و خبربیار و متخلفانی که به بیت المال دست‌درازی کرده‌اند؛ سمپاشی برخی از شبه رسانه‌ها و کانال‌های اجاره‌ای برای انتشار نقدها و اخبار سوگیرانه‌ که هیچ پایه و اساسی ندارند، تنها موجب دلسردی مردم و شهروندان می‌شود. امروز حلقه مفقوده جریان پیشرفت و توسعه شهرستان بوکان حمایت از رسانه‌های حرفه‌ای، روشنگر و ضد فساد است، رسانه‌هایی که برای توانمندسازی شهرستان و تنویز افکار عمومی و روشن‌سازی مردم می‌کوشند. باید منتظر ماند و دید که در بوکان کدام مسیر انتخاب می‌شود؟