منصور جهانی ـ اکران فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی همزمان با سینماهای ایران در سینمای شهرهای سلیمانیه، اربیل و دهوک در اقلیم کردستان عراق اکران می‌شود.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، فیلم سینمایی «ابلق» Pinto به کارگردانی نرگس آبیار، به نویسندگی مشترک نرگس آبیار و پریسا کرزیان، به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی و با بازی تعدادی از بازیگران سرشناس سینمای ایران از جمله؛ بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فاطمه کریمیان، مهران احمدی و گیتی معینی همزمان با سینماهای ایران؛ در سینما «سالم» در شهر سلیمانیه، در سینما «امپایر» در پردیس سینمایی «فامیلی مول» در شهر اربیل و نیز در سینما «دهوک مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق اکران می‌شود.


اکران فیلم «ابلق» در سینماهای شهرهای مختلف اقلیم کردستان، برعهده کمپانی «ماداکتو» به مدیریت محمد توریوریان و همکاری «تک فیلم گستر آریا» به مدیریت محمد علی غیاثوند است.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «ابلق» آمده است: برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد و او باید همچنان کیان خانواده را حفظ کند.


این اثر سینمایی برای نخستین ‌بار در سی ‌و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت ۱۰ سیمرغ بلورین بود که در نهایت، توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی و سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری را از آن خود کند.

  • نویسنده : منصور جهانی