یکی از پیمانکاران تبلیغات محیطی شهرداری بوکان که از اعضای تیم ستاد انتخاباتی نماینده شهرستان بوده و جزو افراد بسیار نزدیک به نماینده فعلی مردم بوکان در مجلس می‌باشد، تعداد ۲۶ انشعاب غیر مجاز از برق شهری تیرهای چراغ برق واقع در بلوار کُردستان شهر بوکان کشیده است

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، بر اساس گزارشات موثق رسیده و مشاهدات میدانی خبرنگار ما، یکی از پیمانکاران تبلیغات محیطی شهرداری بوکان که از اعضای تیم ستاد انتخاباتی نماینده شهرستان بوده و جزو افراد بسیار نزدیک به نماینده فعلی مردم بوکان در مجلس می‌باشد و اکنون هم مسئول رسانه‌ای تیم روابط عمومی انور حبیب‌زاده بوکانی است، با استفاده از امتیازات ویژه و تخلف آشکار در طول ماه‌های اخیر تعداد ۲۶ انشعاب غیر مجاز از برق شهری تیرهای چراغ برق واقع در بلوار کُردستان شهر بوکان کشیده است و متأسفانه اداره توزیع نیروی برق شهرستان بوکان هم که مدیرش از بستگان نزدیک به نماینده بوکان است، چشم بر این همه تخلف آشکار بسته و به جای جلوگیری از ضرر و زیان و آسیب‌رسانی به کابل‌های نگه‌دارنده و اموال برق معابر عمومی این اداره با ایشان کمال مساعدت و همکاری را هم نموده است.

آری این چنین جلوی چشم نهادهای نظارتی، قضایی و با خیال راحت در روز روشن ثروت و بیت‌المال این شهر محروم جنوب استان با فرصت‌طلبی و سوء استفاده برخی از منفعت‌طلبان برای پر کردن جیب شخصی به تاراج برده می‌شود. آیا این فرصت تخلف و امتیاز ویژه انشعاب‌های غیر مجاز برای کسبه محل و سایر پیمانکاران آن هم در این شرایط سخت اقتصادی فراهم شده است؟ یا این که نور چشمی‌های مسئولان در این شهر از هر گونه حمایتی برخوردارند، ولو حتی اگر تخلف از قانون و پایمال کردن بیت‌المال هم باشد؟

این پیمانکار تبلیغات محیطی شهرداری بوکان اخیرا با ارائه درخواستی به شورای شهر خواستار اعمال تغییراتی منفعت‌طلبانه و یک‌طرفه کاملا به نفع خود در مفاد قرارداد هشت ساله‌اش❗️ با شهرداری بوکان شده است که ظاهرا این درخواست با سکوت اعضای دوره ششم شورای شهر و حمایت دست‌های پنهانی مراحل اداری را طی می‌کند، کسی نیست پاسخ دهد که او در سه سال اخیر بابت کسب درآمد کلان از این تابلوهای تبلیغاتی شیشه‌ای لایت باکس آیا حتی یک ریال هم به حساب شهرداری بوکان پرداخت کرده است؟

این قرارداد عجیب و سؤال برانگیز با پیمانکار معلوم الحال که حتی یک ریال منفعت مالی برای شهرداری بوکان ندارد، یکی از شاهکارهای دوره پنجم شورای شهر بوکان است که یاوران انتخاب سالم؟! در قبال حمایت‌های سوگیرانه رسانه‌ای و سفارشی‌نویسی این شخص جهت تعریف و تمجیدهای دلبخواهی از شهردار وقت بوکان و به ویژه اعضای وقت شورای شهر و انعکاس اخبار و گزارش‌های هدفمند از شهرداری و حتی انجام مصاحبه کاملا هدفمند با پخش لایو در زمان‌های ضروری و مقتضی انجام شده است. تعیین شرایط یک طرفه و محتوای پرابهام این قرارداد و بندهای ذکر شده در آن هرگز برای مردم آگاه بوکان و افکار عمومی شفاف‌سازی و رسانه‌ای نشده است و حتی شهرداری نیز حاضر به افشای مفاد آن نیست.

انتظار می‌رود اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بوکان که در پیشگاه مردم به کلام الله مجید سوگند یاد کردند تا در هر شرایطی حافظ منافع آنان و خدمتگذار شهروندان بوکانی باشند، به طور قاطع از زیاده خواهی‌های این قبیل افراد فرصت‌طلب و سودجویی‌های بی‌شمار آن‌ها جلوگیری کنند و اگر این قرارداد موسوم به ترکمانچای❗️ مشکل خاصی ندارد، در اسرع وقت در مورد آن توضیحات قانع کننده‌ای به مردم آگاه شهرستان بوکان و رسانه‌های گروهی ارائه دهند تا شائبه حمایت‌های پشت‌پرده و همراهی معنادار آنان نیز با جریان قدرت حاکم بر بوکان حداقل در این گونه موارد شدت نگیرد و یا کم‌رنگ‌تر شود، زیرا مردم به خوبی بر آنان نظارت دارند و دیر یا زود از هر تصمیمی که حتی با سفارشات افراد متنفذ در پشت درهای بسته شورای شهر و شهرداری بوکان اتخاذ شود، کاملا مطلع خواهند شد.

این پیمانکار که از یاوران و مشاوران نزدیک جریان قدرت حاکم بر بوکان است، در دوره‌های قبلی هم برای ایجاد منوی اختصاصی «شهرداری بوکان به روایت خبر»❗️ از شهرداران چک و پول‌های نقد به عنوان حقوق دریافتی ماهیانه می‌گرفت و اکنون هم برای رسیدن به منافع خود علاوه بر اعمال فشارهای مختلف به شهردار کنونی بوکان، به شدت یکی از اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بوکان که از ابتدای حضورش مخالف جدی این گونه زیاده‌خواهی‌ها و سودجویی‌های بی‌شرمانه این به اصطلاح پیمانکار شده‌ است را به دلایل واهی به باد انتقاد گرفته است.

حال باید دید که اعضای شورای شهر تسلیم این همه زیاده‌خواهی و قانون‌شکنی‌های این نوع افراد شده‌اند یا خیر؟ مردم بوکان، شهروندان، ساکنان و کسبه محل در بلوار کُردستان که هر ماه فیش‌های گزاف پول برق خود را پرداخت می‌کنند، منتظر تصمیم‌گیری و ورود سریع فرماندار محترم بوکان، دادستان محترم بوکان و جدیت و برخورد قانونی نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی هستند.

جزئیات بیشتر به زودی…