به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ دکتر لقمان محمودی گزینه پیشنهادی شورای شهر برای شهرداری بوکان با ارسال پیامی به بوکان آنلاین از نوع نگاه و مدیریت مسئولین و مدیران شهر انتقاد کرد. متن این پیام به شرح ذیل است: بسمه تعالی محضر مبارک مردم فرهیخته بوکان با سلام و عرض ادب چالش‌های جدی شهرداری بوکان […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ دکتر لقمان محمودی گزینه پیشنهادی شورای شهر برای شهرداری بوکان با ارسال پیامی به بوکان آنلاین از نوع نگاه و مدیریت مسئولین و مدیران شهر انتقاد کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

محضر مبارک مردم فرهیخته بوکان

با سلام و عرض ادب

چالش‌های جدی شهرداری بوکان و نگرانی‌های عمیق موجود، بنده را بر آن داشت تا انتقاداتى جدی را به نوع نگاه و مدیریت مسئولین و مدیران شهری عرضه بدارم.

قبل از بیان، خداوند بصیر و عالم را شاهد می‌گیریم که قصدی جز ادای دین و بیان حقایق ندارم و قصد نگارش این یادداشت را نیز نداشتم اما احساس مسئولیت اینجانب را بر آن داشت تا نکاتی را متذکر شوم:

١- همانگونه که همگان اطلاع دارند بعد از فراخوان برای انتخاب شهردار، اینجانب برنامه‌اى کارشناسى و قابل اجرا را با توجه به تجربه کاری حدود دو دهه در شهرداری تهران و دانش تخصصی خود در همین حوزه، به محضر شورا ارائه نمودم اما جلسات شورا بابت موضوع مذکور، براساس سناریوى چیده شده در بهارستان و بدون حضور رسانه‌ها به صورت فرمایشی و بازی با افکار عمومى برگزار گردید.

٢- نیک می‌دانیم رابطه حامی پروری بین دو گروه در شهرستان بوکان با موقعیت اجتماعی و سیاسی متفاوت و نابرابر، سابقه طولانی دارد که نتایج این شیوه عمل، منجر به فلج شدن کلیه ادارات و امور تخصصی و خدمات به مردم شده است و تا زمانی که چنین رویکردی حاکم باشد، در همه عرصه‌ها اجازه‌ی ظهور و بروز تفکری نو را نداده و همگی مجری سیاست‌ها هستند و نه نیازمندی‌هاى مردم.

٣- شهرداری بوکان خارج از مشکلات ساختاری و بی‌برنامگی، جولانگاه درآمد پایدار ساخت و ساز شبانه و غیرقانونى در محدوه و خارج از محدوده به نفع یک گروه خاص است که تعامل یا حذف درآمد برای چنین ذی‌نفعانی، قصه طولانی دارد و در این مقال نمى‌گنجد.

و اما سخن آخرم خطاب به نماینده بوکان بعنوان تصمیگیر و تصمیم ساز؛هر تصمیمى که در شهر انجام می‌گیرد، اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد، نه مشروعیت دارد و نه مقبولیت.

اگر می‌خواهید برای مردم نمایندگی کنید و از طرف مردم سخن بگویید، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کنید، سیاست حضرتعالی باید از انحصار و رانت نجات پیدا کند.

همه مدیران شهری فعالیت‌شان را به صورت شفاف باید بیان کنند و همه رسانه‌ها بعنوان قلب تپنده جامعه، در جریان امور قرار گیرند و همه مردم باید از آمار، ارقام، طرح‌ها و تصمیمات بطور همزمان با خبر شوند.آیا اطلاع دارید که در این شهر چه خبر است یا اینکه خود را به بى اطلاعى زده اید؟

از رسانه‌های عمومی درخواست و خواهش کنید، شما را نقد کنند، انتقاد خوب، لازم و مفید است، باید حواسمان باشد که به اعتماد مردم صدمه نزنیم.

اگر دیدید مردم شما را قبول کردند بر این مبنا بود که بدون مردم کاری انجام ندهید! ولى با این گونه رفتارها، متاسفانه سرمایه اصلی‌تان را ازدست داده‌اید.

توانگری نه به مالست، پیش اهل کمال

که مال تا لب گورست و بعد از آن، اعمال

من آنچه شرط بلاغست، با تو می‌گویم

تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

با احترام

لقمان محمودی