موکریان بوکان آنلاین،- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اقدامات بسیار خوب انجام شده در دادگستری استان گفت: با وجود این اقدامات، افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی در استان باعث تاسف است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در دیدار با مدیران دادگستری آذربایجان غربی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: با حضور حجت الاسلام والمسلمین رییسی در قوه‌قضاییه شاهد تحول در این قوه هستیم و عملکرد استان نیز در رسیدگی به پرونده‌ها و ارائه خدمات به مردم قابل قبول بوده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم شاهد روزی باشیم که پرونده‌ای برای جرایم در دادسراها تشکیل نشود.

وی با ابراز نارضایتی از برخی بداخلاقی و تندخویی‌ها توسط قضات دادگستری با مردم بیان کرد: کار حوزه قضایی در رسیدگی به مشکلات مردم بسیار سخت و مشکل است و به لحاظ اجرای عدالت در جامعه و احقاق حقوق مردم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و باید تلاش کنید تا برای اجرای هر چه بهتر وظایف خود و ادامه مسیر شهدا و عمل به منویات مقام معظم رهبری از خداوند متعال استمداد و یاری بخواهید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با تأکید بر حفظ استقلال قاضی در صدور حکم و احقاق حقوق مردم به ضرورت حفظ شئون اخلاقی و نحوه برخورد با مردم تأکید کرد و ادامه داد: از قضات در دادگاه‌ها و دادگستری‌ها انتظار می‌رود در نحوه تعامل با مردم کرامت و اخلاق حسنه را مدنظر داشته باشند زیرا بیشتر مراجعه مردم و ناراحتی‌ها از قضات، به خاطر بدرفتاری‌ها و بد اخلاقی‌هاست.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تدبیر مناسب و تذکرات لازم شاهد برطرف شدن این مشکلات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات انجام گرفته از سوی دادگستری تأکید کرد و افزود: اقدامات خوبی در دادگستری استان و شهرستان‌ها انجام می‌گیرد که باید مردم در جریان این اقدامات قرار بگیرند و با توجه به این ضرورت باید با برنامه‌ریزی و تعیین سخنگو فعالیت‌های انجام گرفته را براساس ضوابط قانونی به اطلاع مردم برسانید.

در این دیدار علی اکبر گروسی رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌های دادگستری استان پرداخته و به اهم اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اشاره کرد.

هفته قوه قضاییه از اول تیر آغاز شده و تا هفتم تیر، سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی ادامه دارد.