بر اساس مستندات رسیده، قرار است به همت مدیرکل میراث فرهنگی استان، غذاخوری در شهر بوکان و بدون داشتن مجوز در بهمن ماه بعنوان مهمانپذیر افتتاح کرد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ بر اساس مستندات رسیده، قرار است به همت مدیرکل میراث فرهنگی استان، غذاخوری در شهر بوکان و بدون داشتن مجوز در بهمن ماه بعنوان مهمانپذیر افتتاح کرد.

بعد از شاهکارهای مختلف مدیریت جباری مدیرکل میراث استان از بازار تاریخی، نابودی ۲۵۰ اصله از درختان باغچه جوق، رعایت نکردن حریم بناهای‌های میراث فرهنگی، انتصاب‌های عجیب و غریب، این بار نوبت به افتتاحی عجیب در شهر بوکان رسید.

ماجرا از این قرار است که غذاخوری واقع در میدان انقلاب بوکان بدون اخذ مجورهای لازم اقدام به دایر کردن مهمانپذیری در همان مکان نموده و در حال پذیرش مسافر بدون رعایت کردن قوانین و دستورالعمل‌های لازم نموده است.

ماجرا زمانی جالب‌تر می‌گردد که در فاصله ۳۰ متری این غذاخوری، سه مهمانپذیر با سابقه فعالیتی از ۵ تا ۳۰ سال دایر می‌باشد.

اگر بر فرض مثال دوز زدن قانون توسط این فرد را نادیده بگیریم که توانسته غذاخوری خود را بدون اخد مجوز تبدیل به مهمانپذیر نماید، نکاتی را اما نمی‌توان نایده گرفت که در ادامه برخی به آنها می‌پردازیم.۱_ چگونه یک غذاخوری می‌تواند تابلوی مهمان‌پذیری بدون مجوز خود را بصورت علنی در سر در خود نصب نماید؟۲_ آیا قانون رعایت فاصله صنفی شامل این فرد و مهمانپذیر بدون مجوز این فرد نمی‌گردد؟

۳_ متولی افتتاح و صدور مجوز هتل و متل، مهمانپذیر و مسافرخانه کدام اداره، سازمان و نهاد می‌باشد که در این استان و شهر می‌توان به راحتی اقدام به چنین کارهایی نمود؟

۴_ در زمان همه‌گیری ویروس کرونا که برخی از بهترین هتل‌ها هم در رعایت کردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا لنگ می‌زنند، چگونه می‌شود که این فرد بدون هیچ نظارتی اقدام به پذیرش غیرقانونی مسافر در این محل نماید؟ در صورت ابتلا شدن به کرونا و عواقب ناشی از آن که می‌تواند به از دست رفتن جان انسان‌های متعددی ختم گردد، چه کسی پاسخگوی این سهل‌انگاری خواهد بود؟

۵_ اما شاید بزرگترین علامت سوال را می‌توان در انتهای این نکته قرار داد، که با توجه بر شکایت عده‌ای از هتلداران بوکان از این واحد بدون مجوز که متاسفانه این فرد بر اثر سوءنظارت معاون گردشگری اقدام نصب تابلو و پذیرش مسافر نموده است که برخلاف قوانین پلیس و اداره اماکن می‌باشد.

متاسفانه معاون گردشگری استان به جای رسیدگی به تخلف و پذیرش مسافر بدون مجوز و تالی فساد آن. با نهایت گستاخی سعی دارند مهمانپذیر متخلف را در لیست پروژه‌های ۲۲بهمن قرار دهند و اقدام به افتتاح آن به عنوان پروژه دهه فجر نمایند و به نوعی عوام فرمایی نمایند.

جا دارد استاندار محترم، وزیر محترم به این آمارسازی‌های دروغین و ترک وظایف میرات فرهنگی که در نتیجه سوءمدیریت مدیرکل فعلی است، ورود نمایند و از به وجود آمدن حوادث غیرقابل جبران جلوگیری نمایند.

📝 نامه شکایت هتلداران بوکان در دفتر رسانه بوکان آنلاین موجود می‌باشد.