منصور جهانی ـ برنامه جدیدترین پروژه سینمایی کیوان کریمی؛ توسط «انستیتو فرانسه» به‌عنوان حامی پروژه، در بازار هفتاد و سومين جشنواره بين‌‌المللي فیلم کن 2020 که امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود، اعلام شد.

منصور جهانی ـ برنامه جدیدترین پروژه سینمایی کیوان کریمی؛ توسط «انستیتو فرانسه» به‌عنوان حامی پروژه، در بازار هفتاد و سومین جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن ۲۰۲۰ که امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود، اعلام شد.

بازار آنلاین هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه با عنوان اصلی Marché du Film از روزهای ۲۲ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ (۲ تا ۶ تیر ماه جاری) در حال برگزاری است و کیوان کریمی کارگردان مستقل سینمای ایران؛ با جدیدترین و دومین پروژه سینمایی خود به نام «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟»  Do you know anything about Omid? که جزو ۱۰ پروژه نهایی بخش La Fabrique du Cinema در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن در سال ۲۰۲۰  انتخاب شده است، حضور دارد و جزئیات برنامه «ده پروژه از سینمای جهان برای آینده سینما» در پاویون «انستیتو فرانسه» در بازار آنلاین جشنواره بین‌المللی فیلم کن با حضور این کارگردانان و با هدایت «رشید بوشارب» Rachid Bouchareb کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده سرشناس الجزایری تبار مقیم کشور فرانسه اعلام شد.  

بعد از دو ماه، برگزاری جلسات منظم روزانه، میان «انستیتو فرانسه» و منتخبان ده پروژه در بخش La Fabrique Cinema Dumonde قرار است در پنج روز برگزاری بازار آنلاین جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن، نتیجه کارشان را ارائه دهند. در دو ماه گذشته، این ۱۰ کارگردان با راهنمایی و رهبری «رشید بوشارب» مشغول کار بر روی فیلمنامه و آماده کردن فایل فیلم‌شان بودند تا آن را در استاندارد جهانی و ارائه به بازار سینمای دنیا آماده بکنند.

در طول این دو ماه، شرکت کنندگان در این دوره، در دو نوبت دو ساعته، روزانه جلساتی را با پخش‌کننده‌ها، تهیه‌کننده‌ها و متخصصان حرفه‌ای حوزه سینما از جمله؛ «استفانو تیالدی» Stefano Tealdi تهیه‌کننده‌ سینما برای آماده‌کردن پیچینگ ویدیوها، جلساتی با مسئولان اصلی بخش‌های مختلف جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن، جشنواره بین‌‌المللی فیلم برلیناله آلمان، سازمان سینمایی فرانسه CNC، جشنواره بین‌‌المللی فیلم ساندنس آمریکا، جشنواره بین‌‌المللی فیلم تورنتوی کانادا و همچنین در حوزه فاند نیز، جلساتی را با انستیتوی فیلم دوحه قطر، Bertha Film Fund، World Cinema Fund و … برگزار کردند.  

جدیدترین پروژه سینمایی کیوان کریمی به نام «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» در طول دو ماه گذشته، به صورت حرفه‌ای سر و شکل پیدا کرده و فیلمنامه آن کامل شده است. همچنین مدارکی که برای فاند جهانی لازم است؛ طبق استانداردهای دنیا، مطابق با نظر کارگردان‌های سرشناس و همچنین بنیادهای سینمایی مطرح و حرفه‌ای، آماده شده و هم اکنون در مرحله‌ای است که برای نخستین بار؛ «انستیتو فرانسه» در بازار آنلاین هفتاد و سومین جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن فرانسه به معرفی، عرضه، فروش و بازاریابی این اثر سینمایی می‌پردازد.

این پروژه، همکاری کشورهای ایران، فرانسه، آلمان، سوئیس و نروژ را به خود جلب کرده است و در حال حاضر، در مرحله ارزیابی و قبول هزینه‌های ساخت قرار دارد و همچنین این کشورها برنامه‌ریزی کرده‌اند که در طول یک سال آینده، آن را به مرحله تولید برسانند.     

همچنین کیوان کریمی قرار است امروز چهارشنبه ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ (۴ تیر ماه جاری) در جلسه خصوصی با حضور ۱۵ تهیه‌کننده حرفه‌ای سینمای جهان، به معرفی و ارائه جدیدترین اثر سینمایی خود بپردازد.

بخش La Fabrique du Cinema مهمترین برنامه «انستیتو فرانسه» در بازار آنلاین جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن فرانسه به‌شمار می‌رود؛ به طوری‌که این بخش، در روز دو‌شنبه ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۲ تیر ماه جاری) با برگزاری مسترکلاس «رشید بوشارب» کار خود را آغاز کرد.

در روز سه‌شنبه ۲۳ ژوئن ۲۰۲۰ (۳ تیر ماه جاری) روز دوم این برنامه، کارگردانان حاضر، پروژه‌های خود را برای ۷۲۰ تهیه‌کننده حرفه‌ای سینمای جهان که در آن شرکت کرده‌ بودند، معرفی کردند. در این برنامه، هر کارگردان ۱۰ دقیقه زمان داشت تا در مورد پروژه خود درباره کارگردانی، فیلمنامه، مراحل تولید و … صحبت کند و در پایان نیز، جلسه پرسش و پاسخ بین آنان برگزار ‌شد.

کیوان کریمی اسامی تعدادی از عوامل اصلی پروژه «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» را به تهیه‌کنندگان حرفه‌ای سینمای جهان اعلام کرده است، که اسامی «امین جعفری» مدیر فیلمبرداری، «امیر اسکندری» مدیرتولید، «منصور جهانی» مشاور رسانه‌ای و همچنین «کیانا تجمل» در نقش سارا، بازیگر حرفه‌ای سینمای ایران و بازیگر فیلم سینمایی «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی تاکنون در این پروژه کیوان کریمی، نهایی شده‌اند.

کارگردانان برنامه «ده پروژه از سینمای جهان برای آینده سینما» در طول دو ماه گذشته و هر کدام از کشور و منازل خود؛ در برنامه جهان واحد، به صورت آنلاین برای مسئولان اصلی بخش‌های مختلف جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن جلسه داشتند و پروژه‌های خود را برای مدیران ارشد این رویداد معتبر سینمای جهان و همچنین رئیس «انستیتو فرانسه» ارائه و معرفی کردند. چون آنها نیز باید از روند تولید این پروژه‌ها اطلاع داشته باشند؛ چون سال آینده، چشم انتظار حضور این آثار در جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن هستند.

برای اطلاع بیشتر:

https://www.lescinemasdumonde.com/en/la-fabrique/2020/projet/do-you-know-anything-about-omid
https://www.lescinemasdumonde.com/en
https://www.if.institutfrancais.com/fr/actualite/la-fabrique-cinema-2020-et-son-parrain

مدیریت روابط عمومی پروژه سینمایی «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟».

  • نویسنده : منصور جهانی