بنده شما را پيش وزير صنعت و رئيس سازمان تجارت بردم تا به عنوان رايزن اقتصادی در كُردستان عراق معرفی شوید

◽️به نام خداوند دانا و توانابرادر گرامی جناب آقای انور حبیب‌زاده بوکانینماینده محترم مردم فرهیخته بوکانبا سلام و احترام؛ استحضار دارید که بنده در اولین دوره نمایندگی خود در مجلس هشتم، برادر عزیز جناب آقای احمد رحمانی را که از دوستان دیرینه حضرت‌عالی بودند و هستند، به عنوان مسئول اداره آموزش و پرورش بوکان معرفی نمودم و علی‌رغم ضعف مدیریتی فراوان و مبرهن ایشان، به منظور ثبات مدیریتی و حمایت از یک فکر نو که طرفداران رقبای انتخاباتی نباید از گردونه مدیریت شهرستان حذف شوند، بنده و برادر عزیزم جناب آقای حاج‌ حسن عباسی ایشان را حفظ نموده و حدود ٩ سال از وی حمایت کردیم که منجر به انتقادات فراوانی هم از ما شد.در آخرین دوره نمایندگی نیز بنده و برادر عزیزم جناب آقای دکتر جمال خسروی، یار همیشگی جناب‌عالی، جناب آقای مهندس انور امینی‌خواه را علی‌رغم سختی کار و پرونده سازی‌های فراوان برای ایشان، با تلاش فراوان، به عنوان رئیس اداره جهاد کشاورزی بوکان معرفی نمودیم که ایشان از مؤثرترین نیروهای شما در جذب رأی جامعه کشاورزان، دامداران و حتی مهندسین کشاورزی برای شما بودند و اکنون نیز از مشاوران فهیم جناب‌عالی هستند. در بسیاری از ادارات دیگر نیز فارغ از نگاه انتخاباتی این گونه اقدامات انجام شد که همه و همه در این راستا بود که این عرف غلط که مخالفان انتخاباتی باید از گردونه مدیریت حذف شوند، در این شهرستان برچیده شود و به فرمایش شما بوکان برای همه و همه برای بوکان محقق گردد.

بعد از پایان دوره مدیریت ٩ ساله در آموزش و پرورش، با اصرار و خواهش بنده، برادر بزرگوار جناب آقای سلیمان مام‌عزیزی مسئولیت خطیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بوکان را پذیرفتند و پس از رفع پرونده‌سازی‌های گذشته برای ایشان، نامبرده مسئولیت این اداره مهم را عهده‌دار شدند و سیستم مدیریت را با قاطعیت و صلابت، تغییر دادند و علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌های ذاتی این مجموعه، شاهد تغییرات مثبت و سازنده‌ای در دوره کوتاه مدیریت ایشان در آموزش و پرورش بوکان بودیم؛ به نحوی که بارها حسرت تأخیر در این اقدام را خوردیم.در دوره مدیریت آقای مام‌عزیزی ما شاهد ارتقای شاخص‌های مختلف در آموزش و پرورش بودیم و به اظهار مدیریت استان، آقای مام‌عزیزی موفق‌ترین مدیر آموزش و پرورش در سطح استان بوده‌اند. در اداره ورزش و جوانان نیز پس از یک دوره مدیریت جنجالی، تنها آقای حاج انور ملارحیمی بودند که آرامش را به مجموعه پر تلاطم ورزش برگرداند و ورزش و ارزش را در ورزش شهرستان بوکان به هم گره زدند و شاهد رشد شاخص‌های ورزشی در این شهرستان بودیم و خود حضرت‌عالی هم به جایگاه ایشان در بین مردم و خصوصاً در بین جامعه ورزشی واقف هستید که گواه این ادعا، مراجعه مکرر جناب‌عالی به منزل ایشان قبل از انتخابات مجلس بود.

حتما استحضار دارید که مقام معظم رهبری (دامه برکاته) خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند؛ عالمانه سخن بگویید تا قدر شما نزد مردم آشکار شود.اما جناب‌عالی از تریبون مجلس که شأن آن بیان دردها، رنج‌ها، محرومیت‌ها، محدودیت‌ها و کمبودهای این مردم محروم و وفادار به انقلاب است، به این مدیران خوب که تنها جرمشان عدم همراهی با شما در انتخابات و یا عدم چاپ بنر تبریک انتخاب شما به عنوان منشی کمیسیون اقتصادی است، حمله می‌کنید و تا این حد، جایگاه خود، مردم بوکان و مجلس شورای اسلامی را تقلیل می‌دهید که جای بسی تأسف است و از جناب‌عالی با این همه تجربه انتظار دیگری می‌رود.

به نظرم بهتر بود شما تلاش می‌کردید آقای «سلیمان مام عزیزی» به عنوان مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان و جناب آقای «حاج انور ملارحیمی» به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان معرفی می‌شدند و مدیران کارآمد را ارتقاء دهید و این سرمایه‌های اجتماعی را حفظ کنید، نه این که به آن‌ها اتهاماتی وارد کنید که در هیچ محکمه‌ای به اثبات نرسیده و نخواهد رسید.

مسائل شهرستانی با فرض محال که صحت نیز داشته باشد، به مثابه یک موضوع خانوادگی است و بیان آن از تریبون مجلس نه تنها آبرویی برای این شهر به بار نمی‌آورد، بلکه به جایگاه شهرستان در کشور و استان لطمه می‌زند.

باور بفرمایید این گونه اظهارات نه نتیجه مثبتی برای جناب‌عالی دارد و نه برای مردم و نظام.

به نظر می‌رسد مشاوران شما در اثر عدم شناخت کافی و فقدان هوش اجتماعی، شما را درگیر اموری می‌کنند که جز کینه‌ورزی و عقده‌گشایی سه دوره گذشته، چیزی از آن برداشت نمی‌شود و خود را درگیر حاشیه می‌کنید، کما این که بنده نیز در دوران نمایندگی در مقاطعی، دچار حاشیه‌های غیر ضروری شدم که هرگز نتیجه مثبتی در بر نداشت.

بنده هم در دوره نمایندگی اشتباهاتی داشته‌ام و در حق برخی از مدیران از جمله فرماندار اسبق جناب آقای «حاج حسن عباسی» و جناب آقای «هوشنگ عبادیان» مشاوره غلط گرفتم و در حق آنان جفا کردم و از آن‌ها طلب بخشش دارم، اما اشتباهات بنده در اثر جوانی و کم تجربگی بود؛ در حالی که جناب‌عالی نه جوان هستید و نه کم تجربه و انتظار از جناب‌عالی بیش از بنده است و خوب است که لااقل از تجربیات بنده استفاده کنید و اشتباهات بنده را تکرار نفرمایید.

این که جناب‌عالی به وزیر فرمودید چرا برای بنده حکم صادر کرده‌اند؟ و چرا با شما هماهنگی نشده است و به پاسخ ایشان اشاره نمی‌کنم تا تصور نفرمایید با شما در جدال و نزاع هستم؛ ولی این کار در شأن نماینده مردم نیست.

بنده در این دوره رقیب انتخاباتی شما نبوده‌ام تا این گونه بی‌رحمانه بنده را مورد هجمه باطل قرار دهید. حتما به یاد دارید که دوره گذشته بنده شما را پیش وزیر صنعت و نیز رئیس سازمان تجارت بردم تا شما را به عنوان رایزن اقتصادی در کُردستان عراق معرفی کنند تا بزرگی و رادمردی مردمی را به تصویر بکشم که همه چیز ما از سایه اعتماد آنان است.

بنده نمی‌توانم نسبت به جایگاه و آبروی شهرم و شهروندانش بی‌تفاوت باشم و بارها به شما پیامک ارسال کردم که هیچ جوابی ندادید و گرنه نقطه نظراتم را رسانه‌ای نمی‌کردم.

باز تکرار می‌کنم که نترسید چون بنده هیچ برنامه و تصمیمی برای انتخابات سه سال آینده ندارم و در سمت و جایگاه حرفه‌ای فعلی خود، در حد توان دین خود را به نظام، کشور و مردم ادا می‌کنم و بسیار هم خرسند و راضیم که در این جایگاه نیز می‌توانم به کشورم خدمت کنم.

در پایان به جناب‌عالی توصیه می‌کنم به جای تخریب و تضعیف نیروهای بوکان آن‌ها را تقویت کنید و به عنوان یک شخصیت باتجربه راهنما و حامی آنان باشید و کمی دقیق‌تر در مورد ظرفیت نیروی انسانی بوکانی‌ها شناخت پیدا کنید تا مجبور نشوید، برای مدیریت بوکان، که حق خود بوکانی‌هاست، دست به دامن شهرستان‌های دیگر شوید که باور بفرمایید مرغ همسایه، غاز نیست!

◽️برادر کوچک شما- دکتر محمدقسیم عثمانی

  • نویسنده : دکتر محمدقسیم عثمانی