موکریان بوکان آنلاین- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رعایت‌نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز پرتجمع و افزایش مسافرت‌ها مهمترین عوامل افزایش شیوع کرونا در این استان بود، گفت: محدودیت‌ها با تداوم روند فعلی تشدید می‌شود.

محمدمهدی شهریاری روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، افزود: این استان در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت شرایط عادی داشت ولی پس از بازگشایی و رفع محدودیت‌ها و نیز رفت و آمدها، شاهد افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستیم.

وی تاکید کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز پرتجمع از جمله بازارها، ادارات و بانک‌ها، بی تفاوتی نسبی مردم به بحث بیماری و ورود گسترده مسافران به جهت شرایط مساعد آب و هوایی و نیز خرید از بازارچه‌های مرزی از علل مهم افزایش شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی بوده است.

استاندار آذربایجان‌غربی از افزایش نمونه گیری‌ها در این استان خبر داد و گفت: در برخی روزهای اخیر، تعداد نمونه‌ها تا یک هزار و ۵۰۰ مورد افزایش یافته که همین امر نیز منجر به افزایش شناسایی تعداد موارد مثبت شده است.

شهریاری اظهار داشت: در آخرین نشست استانی محدودیت‌هایی را در پارک‌ها، اماکن پرتجمع و بازارهای سرپوشیده و الزام استفاده از ماسک را تصویب کرده ایم که این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۲ هزار تخت بستری و ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو خالی در آذربایجان‌غربی آماده خدمت رسانی است و مشکلی در این خصوص نداریم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به ورود یک‌هزار تخت بیمارستانی طی سال گذشته به مدار خدمت رسانی درمانی، مشکلی از بابت بستری کردن بیماران کرونایی در این استان نداریم.

بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته در کشور و آذربایجان غربی شیوع یافت

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۳۹۲ تن  را در کشورمان گرفته است.  
همچنین تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان هشت میلیون و ۶۰۹  هزار و ۸۳۳ نفر را بیمار کرده و جان ۴۵۶  هزار و ۹۶۸ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.
چهار میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۳ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با دو میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۸۲ بیمار کرونا و ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.