عدم دعوت از نخبگان در در سفر استاندار به بوکان حاشیه ساز شد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ استاندار آذربایجان غربی پنج شنبه گذشته و در جریان یک سفر ۱۸ ساعته و در زیر باران آخرین روزهای زمستان وارد بوکان شد تا به غیر از جلسات رسمی و بازدیدهای متداول در جریان چنین سفرهای دیدارهای جداگانه‌ای با اقشار مختلف مردم و نخبگان شهرستانی داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی در این سفر و برابر عرف مرسوم در دولت مردمی آیت الله ریسی جدای از دیدارهای برنامه‌ریزی شده دیدارهای غیر هماهنگ شده‌ای نیز با مردمی داشت که در مکان‌های مختلف مسیر استاندار منتظر رسیدن خودروی وی بودند تا مشکلات خود را با عالی‌ترین مقام اجرایی در استان در میان بگذارند که این نشان از اهمیت نقش مردم در دولت سیزدهم را دارد.

اما متاسفانه در جریان این سفر و دیدار به اصطلاح نخبگان شهری با استاندار که از سوی مسئولان شهرستانی برنامه‌ریزی شده بود نکات قابل تامل و مهمی به چشم می‌آمد که در ذیل اشاره‌ای به آن خواهیم داشت.

متاسفانه در این جلسه و بر خلاف نام موضوعیت جلسه که می‌بایست نخبگان علمی، ورزشی، هنری، اقتصادی و… (براساس تعریف علمی نخبه) در آن حضور می‌داشتند به غیر از چند نفر نامی از نخبگان شهرستان دیده نمی‌شد.

هر چند خبرهای درگوشی از حذف چندین نخبه شهرستان در ساعت‌های آخر توسط یکی از مدیران ارشد شهرستانی از ترس انتقاد از وضعیت مدیریت فعلی شهرستان به گوش می‌رسد اما آنچه مشخص است تعریف نخبه از دیدگاه چند مدیر ارشد شهرستانی است.

جدای از این تعدادی به اصطلاح نخبگان حاضر در این جلسه مهم که می‌توانست نقشه راه شهرستان را برای مدیرانی ارشد استانی ترسیم کند به جای گله‌مندی از وضعیت فعلی شهرستان و دادن نقشه راه همچون سنوات گذشته با تملق‌گویی سعی در حفظ صندلی خود داشتند که به گواه بسیاری این گونه سخنان هیچگاه در شأن نخبگان بوکانی نبوده و نخواهد بود.

هر چند بودند نخبگانی که در راستای رفع مشکلات شهرستانی زبان به انتقاد از وضعیت موجود مدیریت شهری گرفته و از استاندار آذربایجان غربی خواستند که با جدید علیه بانیان وضع موجود در بوکان اقدام کند.

بی تردید سفر ۱۸ ساعته استاندار آذربایجان غربی در حالی به بوکان پایان یافت که بعضی‌ها برای حفظ صندلی خود با گل قرمز به استقبال رفتند و بعضی‌ها نیز مردانه لب به انتقاد از وضعیت موجود باز کردند.

امید است استاندار آذربایجان غربی با فاصله گرفتن از تفکرات دولت بی‌تدبیر ناامید گذشته در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون توجه به فشارهای رایج اقدام به تغییرات گسترده در حوزه مدیریت شهرستان کند و با پای کار آوردن نیروهای جوان انقلابی جهادی تغییرات ملموسی را در سومین شهر پرجمعیت استان به شهروندان این شهر در آستانه بهار هدیه دهد.