به دنبال انتشار مطلبی در یکی از کانال‌های بوکان، دکتر محمد قسیم عثمانی نماینده ادوار مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با انتشار جوابیه‌ای به شبهات ایجاد شده پایان داد. این جوابیه که به دلیل سوگیری و اقدام غیر حرفه‌ای عدم انتشار و تخطی از قانون مطبوعات از سوی کانال تلگرامی مذکور، متن کامل آن […]

به دنبال انتشار مطلبی در یکی از کانال‌های بوکان، دکتر محمد قسیم عثمانی نماینده ادوار مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با انتشار جوابیه‌ای به شبهات ایجاد شده پایان داد.

این جوابیه که به دلیل سوگیری و اقدام غیر حرفه‌ای عدم انتشار و تخطی از قانون مطبوعات از سوی کانال تلگرامی مذکور، متن کامل آن در اختیار بوکان آنلاین قرار گرفته است و این رسانه‌ هم در راستای اخلاق حرفه‌ای و به دلیل احترام به حقوق مخاطبان و رعایت اصول حرفه‌ای‌گری و بی‌طرفی و رسالت آگاهی بخشی اقدام به بازنشر این جوابیه خواهد نمود.

متن کامل این جوابیه به شرح ذیل می‌باشد:

مدیر مسئول سایت زریان مکریان

با سلام و احترام؛
روز جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ مطلبى را تحت عنوان «بازگشت عثمانى به دنیایی که آن را آلوده خواند» در کانال خود منتشر فرمودید که لازم است جوابیه بنده را در ١۵ بند بدون کم و کاست و به رسم امانتدارى در کانال خود منتشر نمایید:

١- زمانى که بنده نماینده بودم، خیلی مهربانانه در مورد من مى‌نگاشتید ولى با پایان دوره نمایندگى و قدرت یافتن نماینده بعدى، به سرعت دچار چرخش شدید و همراه قدرت جدید در شهرستان، به کانال پوششی ایشان تبدیل شدید و علیرغم این همه ادعا، یک نقد کوچک هم در باب فعالیت‌هاى نمایشی ایشان ننوشتید و یکبار بعنوان رسانه از نماینده ٩ درصدیت نپرسیدید که این همه عکس و فیلم و لباس عوض کردن‌ها طی این یکسال و اندى، جز ٢ سرعت‌گیر غیراستاندارد در مسیر میاندوآب، چه نتیجه‌اى براى مردم دربرداشته است؟ یکبار سؤال نکردید که سد سیمینه‌ای که فریاد ادامه آن را مى‌دادید، پس چرا ادامه نیافت؟ یکبار سؤال نکردید و یکبار نقد نکردید که اینهمه بنر بى اثر و بى دلیل میدان فرماندارى از براى چیست؟ یکبار نگفتید که وقتى حرف زدن بلد نیستید چرا با حضور در رسانه ملى به شأن و شخصیت و جایگاه مردم ما لطمه می‌زنید و یک دختر بچه بعنوان مجرى به ریش نامبارکتان نیشخند می‌زند؟
چرا نمى‌پرسید؟ آیا این نپرسیدن‌ها ناشى از عدم درک واقعیت‌هاست یا به منافع شما ربط پیدا مى‌کند؟ شما تا کى می‌خواهید از بی‌انصافى و تخریب دیگران پول در بیاورید و می‌دانید که این نوع پول‌ها در نهایت باید خرج درمان سرطان خود و عزیزانتان شود؟

٢- بنده از رانت خواران و نان به نرخ روز خوران و نیز دنیاى آلوده سیاست خداحافظى کرده‌ام ولى هرگز از مردم فرهیخته بوکان و حومه خداحافظی نکرده و نخواهم کرد. بنده در پیام خداحافظی خود – که اجازه پخش آن را از اربابت نداشتید- نیز عرض کرده بودم و باز تکرار می‌کنم که بنده همه وجود و جایگاهم را مدیون مردم فرهیخته شهرستان بوکان هستم و لحظه‌اى آنان را از یاد نمى‌برم و در هر جایگاهى که باشم، از این مردم و دغدغه‌هاى آنان جدا نبوده و نخواهم بود. دغدغه مردم بوکان دغدغه من و خوشحالى آنان، خوشحالى من است و اگر تصور شما و ارباب موقت‌تان این باشد که من این مردم شایسته را رها کرده‌ام و همچون اربابت فقط در زمان انتخابات به آنها رجوع می‌کنم، ناشی از این است که شما با پایگاه مردمى ٩ درصدی، نه مردم را خوب شناخته‌اید و نه من را !
این را هم بدانید که من در هر کجا باشم در مقابل ظلم و استبداد و عقده گشایی اربابت – که در تضاد با ذات مقدس نظام است – با حمایت و محبت این مردم ایستاده‌ام و اجازه نخواهم داد با یکه تازى این شهر را به خورد رانتخواران و رانتجویانى بدهد که من هرگز به آنان میدان ندادم و نخواهم داد.

٣- ارباب شما با استراتژى چماق و هویج چنان رعب و وحشتى در دل برخی از مردم و نخبگان و منتقدین ایجاد کرده است که هر اقدام منتقدانه‌ای باعث فشار و تهدید می‌شود. یکى از کاندیداهایی که به حق، به اریابت نوشته بود که “خسته نباشی مهندس” بلافاصله با شماره ناشناس و private number وى را تهدید کرده بودند و از زمانى که اربابت در غیاب رقیبى جدى، بر این مسند تکیه زده است، جوهر خودکار منتقدان را خشکانده است و اجازه نقد را از نخبگان گرفته است ولى بنده هرگز دست از نقد منصفانه بر نخواهم داشت و هرگز منتقدان خود را با ابزارهاى در دسترس نترسانده و نخواهم ترساند چرا که آنچه از نقد می‌توان دریافت کرد هرگز در مدح قابل دریافت نخواهد بود.

۴- بنده قطره‌ای از دریاى فهم و شعور مردم این خطه از ایران عزیزمان هستم و تا جایی که در توان داشته باشم. اجازه نخواهم داد با لکنت و نادانى، مردم دانا و فرهیخته بوکان معرفى شوند که شأن این مردم اجلّ از اینگونه معرفى جاهلانه است. حضور بنده در هر جایگاه و رسانه‌اى، صرفاً به قصد معرفى درست مردم بوکان و فهم و شعور مثال زدنى و والاى آنان است و حداقل براى جبران لکنت اربابت در معرفى درست مردم، گاهى باید آستین بالا زد و غبار ناتوانى و نادانى را از نام بوکان عزیز، زدود. وقتى همکاران مجلس، مسئولین عالی‌رتبه و آحاد مردم از ضعف مفرط در بیان مسائل و مصاحبه‌هاى اربابت می‌گویند، دلم به درد مى‌آید و حتما براى جبران آن تلاش کرده و خواهم کرد و اجازه نخواهم داد بیش از این جایگاه این شهرستان و مردم فرهیخته آن، تنزل یابد.

۵- شما همانطوریکه از ترس اربابت جرأت پخش مصاحبه اخیر بنده را نداشتید، براى خوشایند ایشان و ایجاد سوژه براى پرونده‌سازى آینده نزد شوراى محترم نگهبان، اکنون سخنان بنده را نیز تحریف کرده‌اید و فکر می‌کنید خیلی زرنگ و باهوش تشریف دارید!
توصیه می‌کنم که یکبار با دقت و بدون ترس از اسرائیل، مطالب بنده را گوش دهید تا بفهمید و بعد اظهار نظر کنید.

۶- ساختار اجرایی کشور متفاوت از ساختار حاکمیت است. ساختار حاکمیت را قانون اساسی مترقى ما تشکیل می‌دهد که بنده همواره و در همان مصاحبه نیز به بخشی از ظرفیت‌هاى بالاى آن پرداخته‌ام ولى ساختار اجرایى کشور را قوه مجریه تشکیل می‌دهد که با اشکالات ساختارى عدیده‌ای مواجه است و چنانچه در این بخش تجدید ساختار ( restructuring) انجام نشود، توسعه اقتصادى محقق نخواهد شد. کارى که کشورهایی همچون کره‌جنوبى، مالزى، سنگاپور و خیلی قبل‌تر از اینها کشورهاى توسعه‌یافته اروپایی انجام داده‌اند. بنابراین بحث بنده را یا نفهمیده‌اید که امیدوارم حال فهمیده باشید و یا خیر فهمیده‌اید و عمداً موضوع را منحرف می‌کنید که براى ارباب‌تان سوژه تراشی براى پرونده‌سازى کنید که ایشان در این کارها ید طولانى داشته و دارند. بدانید که رئیس جمهور رئیس قوه مجریه است و ماشینى که در اختیار می‌گیرد ماشین اجرایی کشور است نه ماشین حاکمیت. سیاست سیاست

٧- دعوت بنده از مردم براى شرکت در انتخابات چرا شما را پریشان حال کرده است؟ چرا از دعوت مردم و مشارکت آنان سراسیمه شده‌اید؟ نکند بافت پرونده سازى اربابت اکنون پنبه شده است؟ بنده از زمانى که پا به عرصه نمایندگى گذاشته‌ام به سهم خود مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کرده‌ام و هزینه‌هاى آن را نیز پرداخته‌ام ولى اربابت در این زمینه خود را به کُما زده است تا بلکه جریان‌هاى معاند همچنان هوایش را داشته باشند و وى را متهم به همکارى با نظام نکنند. بنده همواره خود را خادم مردم و نظام دانسته و می‌دانم و زمانى که تشخیص می‌دهم که منافع مردم و نظام در مشارکت حداکثرى رخ می‌دهد، حتما به تکلیف خود عمل نموده و خواهم نمود و براى اداى وظیفه نیازى به اجازه از ارباب شما نیست. سیاست سیاست
٨- قبل از انتخابات مقام معظم رهبرى در فرمایشات خود خطاب به نمایندگان فرمودند نخبگان و کسانى که حرفشان در جامعه تأثیر دارد، باید تلاش کنند که مشارکت حداکثر شود و بعدا فرمودند نه تنها نخبگان بلکه تک تک آحاد مردم، باید براى مشارکت حداکثرى تلاش کنند که بنده نیز بعنوان یک سرباز، امر ایشان را اجابت نموده‌ام. حال اینکه شما چرا از انجام وظیفه بنده برافروخته‌اید جاى بسی تأمل است. سیاست سیاست

٩- بنده در مصاحبه‌ام که شما جرأت شنیدن و نیز پخش آن را در کانالتان نداشتید -که مبادا اربابت ناخرسند شود- از فریب قومیت‌ها در ایام انتخابات و استفاده ابزارى از آنها سخن به میان آوردم و تاکید کردم که ایجاد شکاف قومیتى به قصد کسب رأى و قول‌هاى انجام نشدنى به اقوام و مذاهب یک دروغ و حربه تبلیغاتى تجربه شده است و قومیت‌ها همه‌ى این وعده‌ها را آزموده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند، که هر کس با نگاه قومى وارد انتخابات شود، صرفا بدنبال کسب رأی است و همه‌ى این وعده‌ها کمافی‌السابق دروغ از آب در مى‌آید. بنده عنوان کردم که وقتی کاندیدایی می‌خواهد رئیس جمهور ایران شود ولى با زبان آذرى صحبت می‌کند، این شخص چجورى میتواند مشکلات کشور را با نگاه قومیتى حل کند؟
لذا بنظر مى‌رسد که به انحراف کشاندن تحلیل و نگاه بنده باز براى سوژه ساختن براى پرونده‌سازى براى ارباب حرفه‌ای و ناشی‌تان است ولی هر دوى شما کور خوانده‌اید!

١٠- شما مهندسی واضح انتخابات شوراى بوکان را توسط ارباب موقت‌تان انکار می‌کنید که براى هر انسان منصف و بی‌طرفى قابل فهم است و در مقابل بنده‌ای را که هیچ نقش و دخالت و حضورى در انتخابات شوراهاى اسلامى این دوره نداشته‌ام، با نیت خوانى متهم به حمایت تلویحى از یک عده کرده‌اید؟ چقدر آدم باید بی‌انصاف و ارزان‌قیمت باشد که اینگونه انصاف و انسانیت را براى اندکى پول به حراج بگذارد؟

١١- بنده براى تایید صلاحیت خیلی‌ها تلاش کردم بدون اینکه از من خواسته باشند و بدون اینکه خودشان را مطلع کرده باشم و توانستم خیلی‌ها را به رقابت برگردانم. فرق من و اربابت در این است که او براى ردصلاحیت افراد کار می‌کند و من براى تاییدصلاحیت افراد. او حتى به فدائیان چند ساله خود رحم نکرد و من براى تایید صلاحیت مخالفین خود نیز تلاش کردم و این تفاوت بین بنده خدمتگزار با ارباب انحصارطلب توخالى شماست.

١٢- تبریک بنده به منتخبین چه اشکالی دارد؟ افرادى که انتخاب شده‌اند چه آنهایی که حاصل رأى مردم هستند و چه آنهایی که حاصل مهندسی ارباب شما، بهرحال شوراى شهر بوکان براى چهار سال آینده هستند و باید به آنان احترام گذاشت و به آنها کمک کرد.بنده امیدوارم که این جمع بتوانند به نحوى عمل کنند که باعث پیشرفت و آبادانى بیشتر بوکان عزیز شوند و صرف نظر از انتخابات و کیفیت آن باید همه به این جمع کمک کنند تا افراد مستقلی که با ظرفیت و توان خود به این جایگاه دست یافته‌اند،مانع از یکه تازى ارباب شما در این نهاد مدنى و رسمى شوند و اجازه ندهند که اعضاى ستاد اربابت بعنوان رئیس شورا و نیز شهردار بوکان انتخاب شوند که در این میان نقش بانوان راه یافته به شورا که با رأى خود به این جایگاه رسیده اند، بسیار مهم و کلیدیست. سیاست سیاست

١٣- شما و ارباب‌تان خوب بدانید که مردم بوکان هر لحظه اراده کنند با سیل خروشان خود جایگاه ٩ درصدی شما را که اکنون به زیر ٢ درصد تقلیل یافته است، به صفر خواهند رساند و کسی را جایگزین خواهند کرد که شایستگى خدمت به آنان را داشته باشد و این روز بسیار نزدیک و قابل پیش‌بینى است.

١۴- بنده تصمیمى براى حضور در عرصه انتخابات مجلس ندارم ولى تصمیم قطعى و عزم راسخ دارم که با توکل بخدا و با اراده و همراهى و حمایت مردم فرهیخته و دلسوزمان، تاج و تخت اربابت را چنان از ریشه و بنیان برکنم که براى همیشه خلق و خوى اسرائیلی -که همانا کینه توزى و عقده گشایی است- از این دیار پاک، محو و نابود شود و فضاى رأفت و مهربانى و برابرى، جایگزین غرور، خود برتر بینى و بیش پندارى شما و اربابتان شود و شک نکنید که این بُت را ابراهیم‌ وار خواهیم شکست.

١۵- در پایان از جنابعالی درخواست دارم بعد از این جوابیه در مورد بنده نه خبرى منتشر کنید، نه تهمتى بزنید و نه تشویش اذهان عمومى انجام دهید که شأن رسانه‌تان از کانال تمجید از نماینده هم پایین‌تر نیاید.

با تشکر
بت‌شکن بوکان
محمدقسیم عثمانى