به گزارش خبرنگار مکریان بوکان آنلاین، پس از گذشت حدود سه ماه از انجام امور اداری و پیگیری‌ها، با وجود تأیید سابقه مدیریتی شهردار بومی و جدید پیشنهادی بوکان، انتصاب شهردار همچنان بلاتکلیف و در هاله‌ای از ابهام است. مردم بوکان مرتبا می‌پرسند که چرا پروسه انتخاب شهردار این همه طولانی شده است؟ این روزها […]

به گزارش خبرنگار مکریان بوکان آنلاین، پس از گذشت حدود سه ماه از انجام امور اداری و پیگیری‌ها، با وجود تأیید سابقه مدیریتی شهردار بومی و جدید پیشنهادی بوکان، انتصاب شهردار همچنان بلاتکلیف و در هاله‌ای از ابهام است. مردم بوکان مرتبا می‌پرسند که چرا پروسه انتخاب شهردار این همه طولانی شده است؟

این روزها شهروندان بوکانی و مراجعان به شهرداری با انتقاد از طولانی و کش‌دار شدن روند انتخاب شهردار شهر بوکان می‌گویند که سه ماه زمان برای انتخاب و تعیین شهردار شهر مهم و بزرگی همچون بوکان، زمانی زیاد و بسیار طولانی است و بیش از این نباید مردم را معطل انتخاب شهردار کرد.

درباره طولانی و کش‌دار شدن روند انتخاب شهردار و احتمال رو شدن یک پشت پرده جدید، سؤال‌های فراوانی در میان رسانه‌ها و مردم به وجود آمده است، اما مسئولان بوکان همچنان سکوت پیشه کرده‌اند و کسی در این زمینه شفاف‌سازی نمی‌کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که به دنبال طولانی شدن و ابهام در روند تأیید و انتصاب شهردار بوکان، لابی‌های پشت پرده و جریان قدرت در شهر بوکان در روزهای اخیر نشست‌های محرمانه‌ای حتی با برخی از اعضای شورای شهر برای انتخاب و معرفی گزینه‌های دیگری برای تصدی شهرداری بوکان داشته و همچنان ادامه دارد.

انتظار می‌رود فرمانداری بوکان که متأسفانه در بزنگاه‌های مهم همیشه سست و غیر مؤثر و بی تفاوت ظاهر شده است، حداقل در این مورد کمی تندتر و جدی‌تر از قبل به میدان آمده و با صراحت تمام هرچه سریع‌تر نسبت به انتخاب شهردار و تعیین تکلیف شهر ورود و اقدام کنند تا جلوی نقش‌آفرینی سودجویان و بهره‌برداران وضعیت فعلی و منفعت‌طلبان همیشگی گرفته شود.

در دوران سرپرستی شهرداری‌ها معمولا اتفاقات بدی رخ می‌دهد، پس ضروری است که مدیران تصمیم‌گیر در روند انتخاب شهردار تسریع کنند تا پروژه‌ها و کارهای عمرانی شهرداری روی زمین نماند و شهر سر و سامان بگیرد.

اکثر کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه مدیریت شهری معتقد هستند که دوره سرپرستی در همه مدیریت‌ها به ویژه در شهرداری‌ها ایجاد خسارت می‌کند، به طور کلی این خسارت‌ها را می‌توان در حوزه منابع انسانی و حوزه اجرای پروژه‌ها و بلاتکلیفی قراردادها و سایر بخش‌های دیگر به روشنی دید.

پیش‌تر و در روز شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ یک منبع موثق در گفت‌وگو با خبرنگار بوکان آنلاین اعلام کرده بود؛ پرونده مهندس #جلال_احمدی شهردار پیشنهادی و معرفی شده شورای شهر بوکان از طریق وزارت کشور تطبیق داده شده است و مورد تأیید قرار گرفته‌ و جهت اقدامات بعدی و استعلام مراجع چهارگانه به استانداری ارجاع داده شده است.

در شرایط فعلی روی هوا ماندن شهر را مدیون چه کسی هستیم؟ کدام مسئول بوکانی و یا نماینده مردم بوکان و اعضای شورای شهر حاضر است پای این تعطیلی بایستد و درباره آن توضیح بدهد؟ نقش مردم فقط رأی دادن به شما نیست.

شهر بوکان به عنوان سومین شهر بزرگ استان آذربایجان غربی و اولین شهر منطقه موکریان نباید همچنان بدون شهردار بماند. مردم بوکان حق نقد و مطالبه دارند.