نماینده بی‌سواد و دروغگو بدترین شکل معرفی مردم در یک حوزه انتخابیه است. نماینده‌ای که بلد نباشد از رو هم بخواند و ابتدایی‌ترین کلمات را غلط تلفظ کند، فقط باعث آبروریزی می‌شود. من یک پسر ١٠ ساله دارم و در جمع خانواده به سبک یکی از نمایندگان فعلی مجلس کتابش را قرائت می‌کند و باعث […]

نماینده بی‌سواد و دروغگو بدترین شکل معرفی مردم در یک حوزه انتخابیه است.

نماینده‌ای که بلد نباشد از رو هم بخواند و ابتدایی‌ترین کلمات را غلط تلفظ کند، فقط باعث آبروریزی می‌شود. من یک پسر ١٠ ساله دارم و در جمع خانواده به سبک یکی از نمایندگان فعلی مجلس کتابش را قرائت می‌کند و باعث خنده جمع اعضای خانواده می‌شود.

پسر بزرگ‌ترم می‌گوید اون موقع که این آقا نماینده بود و حرف نمی‌زد، یک ابهتی داشت و فکر می‌کردم که اگر این نماینده شهرمان بشود، همه مشکلات حل می‌شود. اما حالا فهمیده‌ام که نه تنها مشکلاتمان حل نمی‌شود، آبروی شهرمان هم می‌رود.

به پسرم گفتم؛ تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشدپسرم گفت: کاش می‌مردم، ولی نماینده‌مان که خودم هم بهش رأی داده بودم، این گونه آبروی یک شهر را نمی‌برد. به پسرم گفتم در این دولت آقای روحانی بیش‌تر از این کار نمی‌شود، ولی می‌شد کسی را روانه مجلس کنیم که آبروی شهر فرهیختگان را نبرد! حیف و هزار حیف!!!

پسرم گفت: در بین همکلاسی‌‌ها و هم‌دانشگاهی‌هایم قبلا به خاطر نطق نماینده شهرمان، مورد تکریم و تشویق قرار می‌گرفتیم، ولی اکنون من را به خاطر نحوه نطق نماینده شهرم مسخره می‌کنند.

یکی از دوستانم اهل مریوان است. به من می‌گفت این نماینده ماست که هم خانم است و هم اولین تجربه او در مجلس است و این هم نطق نماینده شماست که مرد است و چندین دوره سابقه نمایندگی دارد! گفتم: آقا تسلیم! حرفی برای گفتن ندارم

  • نویسنده : یک شهروند مطالبه‌گر