موکریان بوکان آنلاین | منصور جهانی ـ «نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در آنکارا با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد و نسبت به بی‌ثباتی وضعیت منطقه خاورمیانه و تهدید و احتمال گسترش جنگ ابراز نگرانی کردند.در این جلسه، دو طرف بر تقویت و گسترش روابط میان ترکیه با عراق […]

موکریان بوکان آنلاین | منصور جهانی ـ «نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در آنکارا با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد و نسبت به بی‌ثباتی وضعیت منطقه خاورمیانه و تهدید و احتمال گسترش جنگ ابراز نگرانی کردند.
در این جلسه، دو طرف بر تقویت و گسترش روابط میان ترکیه با عراق و اقلیم کردستان؛ بخصوص در حوزه اقتصادی تأکید کردند. در این زمینه، همچنین چگونگی افزایش سطح تبادل بازرگانی و فرصت‌های اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری ترکیه در مناطق مختلف عراق و اقلیم کردستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
در بخش دیگری از این نشست، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ادامه همکاری و حمایت کشورش از عراق و اقلیم کردستان و همکاری‌های مشترک میان دو طرف در همه حوزه‌ها؛ آمادگی و درخواست بخش خصوصی کشورش برای اشتغال و تولید در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف را اعلام کرد.
در ادامه این جلسه، دو طرف نسبت به بی‌ثباتی وضعیت منطقه خاورمیانه و تهدید و احتمال گسترش جنگ بر روی این منطقه، ابراز نگرانی کردند. در این باره، معتقد بودند که ضروری است همگان در تلاش باشند تا از بروز و گسترش هر چه بیشتر ناآرامی‌ها جلوگیری شود و این مشکلات، از طریق صلح برطرف گردند.
روابط اربیل ـ بغداد، پروژه راه توسعه و آبادانی، روابط عراق و اقلیم کردستان با کشورهای منطقه و همچنین تهدید ترور و مقابله با داعش؛ چند موضوع دیگر این جلسه «نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بودند.

رئیس اقلیم کردستان با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد

«نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در چهارچوب سفر رسمی خود به ترکیه و پس از ورود به آنکارا با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این جلسه که «ابراهیم کالن» رئیس سازمان امنیت ترکیه نیز حضور داشت؛ تقویت روابط ترکیه با عراق و اقلیم کردستان، وضعیت و ناآرامی‌های خاورمیانه و احتمال گسترش جنگ و همچنین چندین مسئله مهم و مشترک دیگر میان دو طرف، به بحث و تبادل نظر گذاشته شدند.

  • نویسنده : منصور جهانی