موکریان بوکان آنلاین | دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت و دکتر مسعود پزشکیان با اکثریت آرا توانست نهمین رئیس جمهوری باشد که با رأی مردم راه پاستور برایش مهیا و فراهم شود. دکتر پزشکیان یا بهتر است که بگویم #کاک_مسعود متولد شهر #مهاباد است و از نزدیک با مردم کورد و کوردستان و […]

موکریان بوکان آنلاین | دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت و دکتر مسعود پزشکیان با اکثریت آرا توانست نهمین رئیس جمهوری باشد که با رأی مردم راه پاستور برایش مهیا و فراهم شود.

دکتر پزشکیان یا بهتر است که بگویم #کاک_مسعود متولد شهر #مهاباد است و از نزدیک با مردم کورد و کوردستان و اهل‌سنت در ارتباط بوده و زندگی کرده است.

با کاندیداتوری وی برای انتخابات ریاست جمهوری، تعدادی از نمایندگان کورد استان آذربایجان غربی که با کاک مسعود دوست بودند و از نزدیک با وی در ارتباط بودند از جایگاه سیاسی و مردمی خود برای معرفی بهتر پزشکیان آستین بالا زدند.

در این بین #دکتر_محمدقسیم_عثمانی نماینده مردم فرهیخته بوکان که به جرأت می‌توان گفت بعد از “مهندس ادب” وی شاخص‌ترین نماینده کورد است، در این مدت برای کاک مسعود سنگ تمام گذاشت و با انتشار ویدیوهایی از خود، مردم شریف کوردستان و منطقه را برای رأی دادن به دکتر پزشکیان به پای صندوق‌های رأی دعوت نمود.مردمی که به شدت آزرده‌خاطر و دل شکسته بودند ولی با تبین‌‌ درست وضعیت موجود توسط افرادی همچون دکتر عثمانی بار دیگر مردم کوردستان به پای صندوق‌ها آمدند و برای اولین بار در تاریخ ایران یک رئیس جمهورِ بزرگ شده در کوردستان و مسلط به زبان کوردی راهی پاستور شد.

مطمئناً نماینده بوکان نقش بسزایی در رأی‌آوری پزشکیان در مناطق کوردنشین و اهل سنت داشته است و می‌توان بیان کرد که عثمانی یکی از عوامل اصلی پیروزی کاک مسعود در کوردستان بوده است.

امید است که این ارتباط مثبت و مؤثر نماینده بوکان با رئیس‌جمهور جدید ایران منشاء خیر و برکت و توسعه برای بوکان و کوردستان باشد.