موکریان بوکان آنلاین | هێمن هەژار؛ جناب دکتر پزشکیان سلام و علیکم، انتخابات تمام شد و شما با حمایت کوردها و بسیاری دیگر از اقوام عزیز یا بە قول سیاسیون با حمایت اقلیت‌ها بە کرسی ریاست جمهوری رسیدید. چیزی کە بیش از هر چیزی باعث ناراحتی مردمان کورد شدە است استفادە ابزاری از این ملت با […]

موکریان بوکان آنلاین | هێمن هەژار؛ جناب دکتر پزشکیان سلام و علیکم، انتخابات تمام شد و شما با حمایت کوردها و بسیاری دیگر از اقوام عزیز یا بە قول سیاسیون با حمایت اقلیت‌ها بە کرسی ریاست جمهوری رسیدید.

چیزی کە بیش از هر چیزی باعث ناراحتی مردمان کورد شدە است استفادە ابزاری از این ملت با ریشە و اخلاق‌مدار است.

جناب آقای دکتر پزشکیان شما کە سال‌های زیادی با کوردها نشست و برخاست داشتەاید و بە قول خودتان سر سفرەی آنها بزرگ شدەاید، پس چرا پایبند بە بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین اصل آنها کە پایبند بودن بە عهد و پیمان است نبودید؟

چە زود فریادهای خود در مورد ایران برای همەی اقشار ایرانی است را فراموش کردید! هر چند قبل شما هم بودند کسانی کە این شعارهای زیبا را فریاد می‌زدند؛ لیکن کرسی ریاست باعث فراموشی و وعدە و وعیدها شد.

جناب آقای دکتر پزشکیان قرار بود شما دولت را بر مبنای استعداد و نخبە بودن و بە دور از حزبی و جناحی بودن بنا کنید، اما آنچە کە بە چشم می‌خورد تقسیم قدرت بین جناحین و احزاب سایەای بود کە خودتان از آن انتقاد می‌کردید.

جناب آقای پزشکیان چرا از ظرفیت بالای سیاسیون کورد و اهل سنت در کابینە استفادە نکردید؟ سیاسیونی کە مردم بە آنها اعتقاد و باور دارند، مگر همین شما نبودید کە می‌فرمودید: چیزی بە اسم اقلیت و اکثریت در باورهای من نمی‌گنجد؟! آقای دکتر پزشکیان اگر قرار بر تخصص و آگاهی و شعور سیاسی بود، چرا از افراد متخصص و کارآمد و با درد و رنج آشنای مردم کورد زبان استفادە نکردید؟

یادتان باشد این چهار سال نیز می‌گذرد اما کوردها این بی‌مهری شما در همین اوایل راه‌تان را هرگز فراموش نخواهند کرد! جناب آقای دکتر پزیشکیان برای فهمیدن درد و رنج کوردها تنها با زبان کوردی صحبت کردن کافی نیست، برای فهمیدن عمق درد کوردها چند ماە در کوه‌های مرزی کولبری کردن و گذراندن بسیاری دیگر از رنج‌های بزرگی در قالب شغل لازم است.

در نهایت می‌توانستید با آوردن بهانەای بد عهدی‌هایتان را پنهان می‌کردید، مثلاً از جملە تاریخی آقای دکتر روحانی استفادە می‌کردید، همان جملە معروفی کە اکثریت مردم حقیقت تلخ درون آن را درک نکردند و باهاش لطیفەهای بسیار ساختند، همان جملەای کە فرمودند: منم صبح کە از خواب بیدار شدم فهمیدم کە چە خبر است…! حداقل شما هم می‌فرمودید صبح کە از خواب بیدار شدم فهمیدم چە کسانی را برای کابینە دولت چهاردهم کاندید کردەاند!
حقیقت چیز دیگریست!