موکریان بوکان آنلاین | مدیریت سینما بوکان به آگاهی همه علاقه‌مندان و مخاطبان گرامی مجموعه سینمایی بوکان می‌رساند که سالن سینمای بوکان از روز شنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ به علت وجود موانع متعدد و بروز برخی مشکلات پیش آمده به شکلی کاملا ناخواسته، تعطیل شده و غیر فعال می‌باشد و این مسئله باعث سرگردانی […]

موکریان بوکان آنلاین | مدیریت سینما بوکان به آگاهی همه علاقه‌مندان و مخاطبان گرامی مجموعه سینمایی بوکان می‌رساند که سالن سینمای بوکان از روز شنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ به علت وجود موانع متعدد و بروز برخی مشکلات پیش آمده به شکلی کاملا ناخواسته، تعطیل شده و غیر فعال می‌باشد و این مسئله باعث سرگردانی مردم شده است.

لازم به ذکر است که این سینما با ثبت قرارداد اکران تعداد ۶ فیلم از جدیدترین آثار روی پرده سینماهای ایران به صورت هم‌زمان با تهران و سراسر کشور کم‌تر از یک ماه پذیرای مخاطبان هنر سینما بود. که عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل‌ها. اما به دلیل وجود برخی مشکلات زیرساختی از جمله نقص فنی دستگاه سِرور پخش فیلم، نویز صدا و پیکسل شطرنجی تصویر، قطعی مداوم شبکه برق و خاموشی‌های چندین ساعته، ضعف در سیستم سرمایش سالن، عدم وجود دستگاه یوپی‌اس منبع ذخیره برق در اتاق فرمان، تحویل بوفه سینما به سرایدار و نظافتچی اداره؟! و از سوی دیگر بدهکاری مالی مسئول سابق سینما (ک.م) به شرکت‌ها و عدم تسویه حساب با دفاتر پخش فیلم در تهران و پرداخت نکردن مالیات بر درآمد فروش میلیاردی سینما بوکان و تخلفات گسترده این شخص در طول ۶ ماه گذشته، متعاقب آن مدیریت جدید سینما را به جایی رساند که سانس‌های اکران فیلم را به ناچار کنسل کرده و مبالغ بلیت‌های خریداری شده نیز به مخاطبان گرامی برگشت داده شد.

این در حالی است که سامانه‌ آنلاین فروش بلیت، سانس‌های ماه گذشته را باز گذاشته بود و تعدادی از بلیت‌ها نیز فروخته شد. بر همین اساس هنردوستان عزیزی که اقدام به خریداری بلیت‌ها برای تماشای فیلم در روزهای گذشته نموده بودند، با همکاری عوامل اجرایی در گیشه سینما نسبت به دریافت وجوه خود اقدام کردند.

همزمان اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران، نسبت به استاندارد نبودن سِرورهای پخش و دستگاه‌های نمایش فیلم در سینماها و نداشتن امنیت، هشدار داده و خواستار اصلاح اشکالات موجود شده است. این اتحادیه در مکاتبه‌ای رسمی با مسئولان سازمان امور سینمایی و مؤسسه سینماشهر اعلام کرده است که برخی از سِرورهای موجود در شبکه اکران در کمیته فنی این اتحادیه بررسی و مشخص شده که فاقد استاندارد و امنیت هستند، به همین دلیل خواستار خروج و تعویض هر چه سریع‌تر آن‌ها از چرخه اکران شده که سینما بوکان هم از آن مستثنی نیست.

هنردوستان عزیز از گرم بودن سینما بوکان و ایجاد مشکل در سیستم سرمایش سالن مطلع هستند و بارها از این وضعیت گلایه کرده‌اند، زیرا موجب ناراحتی آن‌ها در هنگام تماشای فیلم شده است که قطعا هم حق با مردم عزیز است و امیدواریم عذرخواهی ما را پذیرا باشید. البته مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد بوکان دارای امکانات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی می‌باشد، اما به دلیل ضعف عملکرد و نقص در موتورخانه و استفاده مداوم چندین ساله، نیاز به تعمیرات اساسی و تجهیز قطعات سیستم تهویه دارد، اکنون هم به دلیل کمبود برق، نمی‌توان از همه سیستم‌های سرمایشی سالن استفاده کرد و حتی با مکاتبه، تلاش و پیگیری‌های مدیریت سینما، متأسفانه به دلیل عدم اقدام جدی و تعلل در طول دو ماه گذشته، هیچ یک از این مشکلات در آن مجتمع فرهنگی و هنری مرتفع نشده است و اگر این گونه موانع و مشکلات به زودی حل نشوند، مجبور به تعطیل کردن سینمای بوکان خواهیم شد.

البته در حال حاضر برای برون رفت از وضعیت کنونی تعطیلی این سینما مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی دستور رفع سریع این مشکلات و قول مساعد مبنی بر نهایت همکاری با مجموعه سینمای بوکان را داده است. نکته قابل توجه این که هیچ یک از این مسائل و مشکلات که عملا همچون سد و مانعی بزرگ بر سر راه اکران فیلم و ماهیت سالن سینمای حرفه‌ای هستند، اصلا در متن فراخوان عمومی برگزاری مزایده اجاره واگذاری سینمای بوکان ذکر نشده بود.

اکنون سرنوشت تعطیلی سینما بوکان هم‌چنان در انتظار رفع مشکلات و موانع موجود در سالن برای ادامه فعالیت‌هایش می‌باشد و برای احترام و حفظ حقوق مادی و معنوی مردم آگاه و فرهیخته شهرستان بوکان، در راستای اصول مشتری‌‌مداری به منظور دسترسی به کیفیت صدا، پرده و تصویر حرفه‌ای، ارتقای امکانات فنی پخش و کیفیت مطلوب سیستم سالن، در شرایط موجود بالاجبار این سینما تعطیل بوده و برنامه اکران فیلم‌های سینمایی کنسل شده است.

مجموعه سینمایی بوکان از همه شما بزرگواران بابت وجود این گونه مشکلات و تغییر ناخواسته برنامه‌های اکران صمیمانه پوزش می‌طلبد. بدیهی است پس از رفع شدن این مشکلات، فعالیت سینمای بوکان به زودی از سر گرفته خواهد شد. مردم هنردوست شهرستان بوکان و منطقه فرهنگی موکریان لایق بهترین‌ها هستند.

مدیریت مجموعه سینمایی بوکان