موکریان بوکان آنلاین | “افشین ناصری” هنرمند ایرانی، عضو کمیته بازبینی و بررسی و انتخاب آثار این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار بوکان آنلاین گفت: این جشنواره با شعار صلح و همزیستی مسالمت آمیز از ۱۱ آبانماه ۱۴۰۳ در شهر کرکوک عراق آغاز و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت. ناصری افزود: ۸۰ اثر […]

موکریان بوکان آنلاین | “افشین ناصری” هنرمند ایرانی، عضو کمیته بازبینی و بررسی و انتخاب آثار این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار بوکان آنلاین گفت: این جشنواره با شعار صلح و همزیستی مسالمت آمیز از ۱۱ آبانماه ۱۴۰۳ در شهر کرکوک عراق آغاز و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

ناصری افزود: ۸۰ اثر نمایشی از ۲۴ کشور جهان در دور اول انتخاب آثار حضور داشتند که در این بین ۱۸ اثر نمایشی از کشورهای ایران، عراق، اقلیم‌کوردستان، ارمنستان، سودان جنوبی، اسپانیا، مصر، بحرین، اردن، ترکیه، بلژیک، جمهوری دموکراتیک کنگو، فرانسه، ژاپن، سوریه، تونس، الجزایر و لبنان معرفی شده‌اند.

افشین ناصری عضو کمیته بازبینی و بررسی و انتخاب آثار بیان کرد: ۴ گروه تئاتری از استان‌های تهران، ایلام، اصفهان و کوردستان در این جشنواره بین‌المللی حضور خواهند داشت.

وی اظهار داشت: گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره می‌توانند از همه فضاهای موجود در شهر کرکوک برای اجرای‌های نمایش خود استفاده کنند و محدودیتی برای انتخاب مکان متناسب با فضای نمایش خود ندارند.

دبیری این جشنواره را «نژاد نجم» هنرمند عراقی اهل کرکوک به عهده دارد.