موکریان بوکان آنلاین | آیین پلاک‌کوبی منزل استاد «سید ابراهیم اسماعیل‌زاده»، از اساتید برجسته موسیقی کوردی چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل زندگی این خواننده محبوب در شهر سقز استان کُردستان انجام شد. همزمان با برپایی همایش بزرگداشت مقام هنری استاد «سید ابراهیم اسماعیل‌زاده»، آیین رونمایی از پلاک منزل این استاد موسیقی نواحی از […]

موکریان بوکان آنلاین | آیین پلاک‌کوبی منزل استاد «سید ابراهیم اسماعیل‌زاده»، از اساتید برجسته موسیقی کوردی چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل زندگی این خواننده محبوب در شهر سقز استان کُردستان انجام شد.

همزمان با برپایی همایش بزرگداشت مقام هنری استاد «سید ابراهیم اسماعیل‌زاده»، آیین رونمایی از پلاک منزل این استاد موسیقی نواحی از سوی انجمن فرهنگی و هنری مردم نهاد «آوای زیرک»، با حضور اهالی فرهنگ و هنر و خانواده محترم این هنرمند برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر ابراهیم عثمانی دبیر انجمن فرهنگی و هنری مردم نهاد «آوای زیرک» خطاب به استاد سید ابراهیم سقزی عنوان کرد: تشکر می‌کنم که به ما اجازه دادید چنین آئینی را برای شما برگزار کنیم؛ ما موظفیم آدرس هنرمندان اصیل و حقیقی را به جوانان ارائه کنیم.

عثمانی یادآور شد: استاد سید ابراهیم سقزی و اساتید عرصه موسیقی، میراث ماندگار و شناسنامه فرهنگ و هنر این مرز و بوم هستند و اگر قدم کوچکی برای این استاد برمی‌داریم، با همه وجود و از جان و دل است. جامعه ما نیازمند شناخت نخبگان و هنرمندان است و باید آدرس‌های درست را به جوانان ارائه نماییم و کاری کنیم مردم ستارگان واقعی را بشناسند.

«منوچهر جهانی» مدیر هنری انجمن فرهنگی و هنری مردم نهاد «آوای زیرک» در ادامه این مراسم با تبریک به استاد «سید ابراهیم اسماعیل‌زاده» برای برپایی آیین پلاک کوبی منزل این هنرمند گفت: تک تک ما این وظیفه را داریم از میراث ملموس و ناملموس فرهنگی حفاظت کنیم و حضور استاد سید ابراهیم سقزی در این منطقه باعث رشد و بالندگی است.

روزنامه‌نگار، منتقد و پژوهشگر موسیقی تصریح کرد: استاد «سید ابراهیم اسماعیل‌زاده» هنرمندی بی‌مانند است و این استاد فرهیخته، همه عمر خود را صرف خدمت عاشقانه و تربیت اساتید و هنرمندان عرصه موسیقی کرده است.

جهانی با اشاره به برنامه‌ همایش تجلیل از فرهیختگان و اهل فرهنگ و هنر همچون استاد «سید ابراهیم اسماعیل‌زاده» تأکید کرد: تقدیر از استاد سید ابراهیم سقزی برای ما افتخاری بزرگ است و امیدوارم به نسل جوان این پیام را بدهیم که شخصیت‌های حقیقی و هنرمندان واقعی افرادی همچون این استاد فرزانه هستند و باید آنان را به درستی نسل امروز معرفی کنیم.