موکریان بوکان آنلاین- رییس آموزش و پرورش کردستان گفت: مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان با نیازهای ویژه به صورت مجازی برگزار شد.

خلیل رنجبر عصر دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگارموکریان بوکان آنلاین اظهار داشت: مرحله استانی این مسابقات با شرکت ۵۲۰ نفر از دانش‌آموزان با نیاز ویژه دختر وپسر دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای به صورت مجازی برگزار شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات برای پنج گروه‌ دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی، آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی  و اتیسم در پنج رشته انشای نماز، اذان پسران، حفظ قرآن، روخوانی قرآن واحکام از تاریخ  ۱۳ اردیبهشت تا ۲۵خردادجاری از طریق مدارس مجازی برگزار شد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر ضرورت وگسترش فرهنگ قرآنی دربین دانش آموزان با نیازهای ویژه افزود: از این تعداد شرکت کننده ۳۴دانش آموز با نیاز ویژه دختر وپسر به‌عنوان نفرات برتر برگزیده شدند.

رنجبر با بیان اینکه بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش آموزان دراین برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی دانش آموزان با نیازهای ویژه وتأثیر این فعالیت‌ها بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی یادآور شد:دانش آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها وتوانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.

رنجبر همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در برنامه های تربیتی و قرآنی راضروری دانست و اظهار داشت: همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر وخاطره ای ماندگار در ذهن دانش آموزان ثبت شود.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.