به گزارش موکریان بوکان آنلاین به نقل از ده‌نگی کوردستان، عکس بالا توییت روح‌اللە حضرت‌پور نماینده آذری‌زبان ارومیه است که در واکنش به طراحی یک تمبر توسط هنرمندی در اقلیم کردستان منتشر کرده است. هرچند حکومت اقلیم که با ایران هم‌پیمان است به اعتراض سخنگوی وزارت خارجه ایران پاسخ داد اما فارغ از این بحث، […]

به گزارش موکریان بوکان آنلاین به نقل از ده‌نگی کوردستان، عکس بالا توییت روح‌اللە حضرت‌پور نماینده آذری‌زبان ارومیه است که در واکنش به طراحی یک تمبر توسط هنرمندی در اقلیم کردستان منتشر کرده است. هرچند حکومت اقلیم که با ایران هم‌پیمان است به اعتراض سخنگوی وزارت خارجه ایران پاسخ داد اما فارغ از این بحث، تلاش برخی همچون نماینده ارومیه برای سواستفاده از این مسئله و ایجاد دشمنی با ذکر اتهامات واهی جای تامل دارد!🔻ببینیم آقای حضرت‌پور که درباره مسئله‌ای که جزو وظایف اصلی او نیست، این‌چنین از کوره در رفته و همه را با یک چوب رانده است و در لفافه به مردم کورد که بخشی از آنها در حوزه انتخایبه خود او ولی نعمتش هستند، توهین کرده است، آیا واقعا در گفتار و کردار خود در همین حد هم که ادعا می‌کند، صادق است؟

🔸چندی پیش که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، در شعری مدعی مالکیت بخشی از ایران شد آقای حضرت‌پور کاملا سکوتی معنادار کرد و حتی یک کلمه در دفاع از “تمامیت ارضی ایران عزیز” سخن نگفت!

🔸وقتی که جنازه‌های چندین کولبر کرد هم‌استانیش، یک هفته به علت عدم همکاری ترکیه زیر برف ماند، آقای حضرت‌پور باز هم هیچ سخنی نگفت، چون کرد بودند!!🔸وقتی که حکومت آذربایجان در جنگ ارمنستان گویا به اشتباه به مناطق مرزی مرزی ایران شلیک کرد و صدمه زد ایشان باز هم سکوت کردند!

🔸زمانی که در جریان جنگ قره‌باغ به حمایت همفکرانش از حکومت لائیک آذربایجان که هم‌پیمان جدی اسرائیل است و پای آن کشور را به نزدیک مرزهای ایران کشاند، سینه چاک می‌کردند! آقای حضرت‌پور در مورد خون “هزاران شهید” و “تروریسم” هیچ سخنی نگفت!!

🔸وقتی که پیروان فاشیست آتاتورک در میتینگ های خود و حتی در سریال‌هایی ترکی در لابلای ترویج بی‌بندوباریهای جنسی، عملا مالکیت پانترکیسم بر شهرهای شمال غرب ایران را نیز القا می‌کنند، این آقا و امثال ایشان باز هم سکوت کرده و می‌کنند!!

🔸زمانی که تلویزیون “گوناز تی‌ وی” بر ضد ایران و انقلاب و با بودجه آذربایجان به هموطنان آذری تفکر تجزیه و حتی شوینیسم ترکی تزریق می‌کند ایشان باز هم سکوت کرده و می‌کند!

🔸زمانی که محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه و از اقوام بسیار نزدیک و حامی مادی و معنوی ایشان، که بعدا به جرم فساد دستگیر و زندانی شد، حاضر نبود در جلسات شورای شهر برای اعضا کرد شورا ، فارسی صحبت کند این نماینده دو دوره اخیر مجلس باز هم سکوت کرد!

🔸زمانی هم که استاندار پر کار و دلسوز آذربایجان غربی که اتفاقا از نیروهای قدیمی سپاه و از کردهای خراسان است، در جلسه عمومی خود آقای روح‌الله حضرت‌پور را به عامل فساد مالی و اداری در استان متهم کرد باز هم سکوت کرد ولی شاید این بار واقعا جوابی نداشت!▫️این‌ها و هزاران سکوت معنا‌دار و تناقض و ریاکاری، معجونی مسموم از پروژه خزنده پانتر‌کیسم هستند که می‌رود تا با سو‌ءاستفاده از ارزشهایی همچون اسلام، ایران، شهدا، انقلاب و … به اجرای سیاستهای قومگرایانه خود و با کمک به سیاستهای اردوغان، به احیای امپراتوری عثمانی بپردازد. البته در امپراتوری خیالی آنها دیگر اسلام سنی در صدر نیست بلکه پانترکیسم و شوینیسم ترکی هدف اصلی است!

▫️تفکر زیاده‌خواه و بسیار تند‌خوی پانترکیسم اکنون تهدیدی بسیار بزرگ برای غرب ایران و همزیستی مردمان این منطقه است که فعلا تنها بخشی از آن بروز پیدا کرده است. بخش خطرناکتر آن همچون آتشی است که خود را زیر خاکستر ریاکاریها و تناقض‌ها پنهان کرده است. آنچه دلسوزان و خصوصا مسئولان کشور باید هرچه زودتر درک کنند فاش‌کردن و به چالش کشیدن این تفکر است تا بیش از این مجال نفوذ به ساختار اداری و به‌کار‌گیری آن را نداشته باشد. باید اشکال پیدا و پنهان و ریاکارانه آن را شناخت و ماهیت آن را رو کردتا جوانان عزیز آذری ما در دام آن نیفتند چرا که این تفکر قایل به هیچ‌گونه منطق انسانی و یا تسامح و تساهلی نیست و نتیجه آن نشو و نمای پانهای دیگر و تقابلهای خطرناک خواهد بود.

+ آقای حضرت‌پور هم بهتر است به‌جای تقلید بیهوده از برخی نماینده‌گان سلف خویش که به طنز خاطر تبدیل شدند، در فکر مبارزه همزمان و بدون تبعیض با هر نوع رادیکالیزم در دیار خود، اعم از ترک یا کرد بپردازند و فضا را برای همزیستی و عدالت قومیتی فراهم کنند. چرا که جز آن هر راه دیگری، به سراب خشونت می‌انجامد./نشریه ده‌نگی کوردستان

#بوکان_آنلاین

🆔 @Boukanonline