افزایش سرسام‌آور قبوض حامل‌های انرژی مدارس بوکان را دچار مشکل کرده است.

مکریان بوکان آنلاین | در چندین روز گذشته تعدادی از مدیران مدارس با ارسال پیام‌هایی به بوکان آنلاین از قبوض نجومی آب، برق و گاز به شدت گلایه‌مند هستند.

این مدیران اظهار داشتند: بسیاری از این قبوض از سال ۱۳۹۶ پرداخت نشده‌‌اند و الان هم این قبوض به رقم‌های زیادی افزایش یافته‌ است.

یکی از مدیران افزود: در حال حاضر ادارات آب و برق و گاز هر روزه با ارسال اس‌ام‌اس و فرستادن کارمندان خود به مدارس، مدرسه‌ها را تهدید قطعی آب، برق و گاز می‌نمایند.

این مدیر بیان کرد: این مشکل حتی برای خود اداره آموزش و پرورش بوکان به‌وجود آمده است و براساس منابع آگاه، خود اداره مبلغ بالای ۲۰۰میلیون ریال به اداره آب بدهکاری دارد.

این در حالی است که در لایحه بودجه سال‌های گذشته واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز (در صورت رعایت الگوی مصرف) معاف شده‌اند.

همچنین در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛ بند الحاقی ۲ و بند الحاقی ۳ به تبصره ۶ لایحه بودجه را بررسی کرده و در نهایت آن را (کلیه مدارس دولتی از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف معاف کردند) به تصویب رساندند.

🔻 حال مدیران مدارس انتظار دارند که فرمانداری شهرستان بوکان به این موضوع ورود مستقیم نماید و مشکل به‌وجود آمده را حل کنند.

  • نویسنده : ادریس عثمانی