موکریان بوکان آنلاین،ا- سرپرست فرمانداری بوکان با اشاره به تبیین فرهنگ استفاده از ماسک در میان مردم گفت: خوشبختانه هم‌اکنون استقبال مردم این شهرستان در استفاده از ماسک بیشتر از دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی است.

لقمان خسروپور روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای این شهرستان اظهار داشت: استفاده از ماسک حتی از نوع معمولی یکی از اقلام بهداشتی و حائز اهمیتی است که نقش مهمی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا دارد و سلاحی کارآمد است که در کنار رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند حافظ سلامت انسان باشد.

وی افزود:  استفاده نکردن مردم از ماسک و رعایت نکردن دیگر موازین بهداشتی ، زنگ خطری است که تمامی تلاش مجموعه بهداشت و درمان را از بین می‌برد.

سرپرست فرمانداری بوکان اضافه کرد: به دلیل افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در ۲ هفته اخیر، تمامی آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، اماکن ورزشی سرپوشیده، شهربازی‌ها، آموزشگاه‌های آزاد علمی و طلافروشی‌های این شهرستان به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.

“خسروپور” با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان این شهرستان گفت: پرسنل حوزه بهداشت این شهرستان در این روزهای سخت کماکان با روحیه بالا در صحنه حضور دارند و مردم قدردان زحمات شبانه‌روزی آنان هستند. 

وی به تشدید نظارت‌ها در اجرای مصوبات ستاد کرونا پرداخت و ادامه داد: به‌صورت مداوم، مستمر و روزانه کارشناسان فرمانداری جهت نظارت بر اجرای کامل مصوبات ستاد پیشگیری در سطح شهر حضور دارند و از همه ادارات سطح شهرستان نیز انتظار می‌رود همچون روزهای اول همدل و همراه باشند.

“خسروپور” با تمجید از همراهی اصناف و بازاریان در پیک اول بیماری در شهرستان خواستار همکاری دوباره اصناف شد و افزود: وضعیت قرمز این شهرستان به نحوی است که اصناف و بازاریان باید خود همراه و پیشگام اجرای اقدامات و پروتکل‌های بهداشتی باشند.

وی افزود: محدودیت بر بازار و فعالیت اصناف مختلف با توجه به وضعیت بحرانی بیماری کرونا در این شهرستان، دوباره اعمال می‌شود و امیدوارم مردم با تمام وجود آن را رعایت کنند.

وی مهمترین راهکار در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را استفاده از  ماسک عنوان کرد و گفت: به واسطه اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، خوشبختانه استفاده از ماسک در سطح شهرستان افزایش چشمگیری داشته است و این فرهنگ باید در بین تمامی مردم نهادینه شود.

سرپرست فرمانداری بوکان مبتلا شدن بیشتر بیماران به ویروس کرونا در ۲ هفته اخیر را رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و شرکت در مراسم‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: تمامی ادارات و رسانه‌ها به صورت جدی اقدامات مربوط به اطلاع‌رسانی را در زمینه رعایت موارد بهداشتی و هشدار به مردم را باید انجام دهند.

وی گفت: برای امر اطلاع‌رسانی کماکان سه دستگاه خودرو به صورت مستمر اقدام به پخش پیام‌ها و هشدارهای لازم درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شهروندان خواهند کرد.

وی فعالیت بازارهای روز و هفته بوکان همچون بازار دواب، بازار پرندگان و همچنین صنوف پرخطر همچون مهدکودک‌ها، تالارهای پذیرایی را کماکان تعطیل اعلام کرد و افزود: ادارات و مراکز دولتی، موسسات و سازمان‌های وابسته به دولت و اصناف از پذیرش ارباب رجوع و مشتریان بدون داشتن ماسک خودداری کنند.

رییس بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان نیز در این مراسم با بیان اینکه وضعیت بوکان در شرایط قرمز قرار دارد، گفت: افزایش تعداد بیماران در این شهرستان باعث شده که هر روز بخش جدیدی از بیمارستان به این بیماران اختصاص پیدا کند و در کنار آن تعداد بخش‌های ویژه و تعداد تخت‌های آن در حال افزایش است.

صلاح‌الدین قادرزاده افزود: تعداد بیماران بدحال با سن کم در بیمارستان درگیر این بیماری هستند که لازم است مردم مراودات اجتماعی و نشست و برخاست با اقوام خود را به حداقل برسانند.

شهرستان بوکان یکی از شهرستان های آذربایجان غربی است که دارای بیشترین شمار مبتلایان به بیماری کرونا است.

براساس اعلام وزارت بهداشت تا امروز دوشنبه، ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که با فوت ۱۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.