موکریان بوکان آنلاین- وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حفظ سلامتی ورزشکاران تاکید کرد: شرایط تمرینی ورزشکاران برای حضور موفق در رویدادهای ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیا شود.

مسعود سلطانی در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک که با محوریت بازی‌های ساحلی چین برگزار شده بود، اظهار داشت: برای حضور در رویدادهای ورزشی  باید ملاحظاتی را داشته باشیم که مهمترین آن، رعایت مسائل بهداشتی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: که پیش از این فدراسیون‌های جهانی هم برای برگزاری مسابقات بسیار علاقمندی نشان می‌دادند، آنها هم وقتی شرایط کرونا را مشاهده کردند از برگزاری آن، منصرف شدند.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: برای حضور موفق در مسابقاتی که قرار است ۴ یا پنج ماه آینده برگزار شود، نیازمند این است که اردوها و تمرینات  از هم اکنون آغاز شود.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: این موضوع یکی از الزامات است چرا که اولویت اصلی ما سلامت ورزشکاران است.

وزیر ورزش در ادامه شرایط اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داد و یادآور شد:با توجه به محدودیت‌های اقتصادی، باید استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود در ورزش داشته باشیم.

سلطانی‌فر درباره اینکه به دلیل ویروس کرونا احتمال تعویق بازی‌های ساحلی آسیا وجود دارد، گفت: تاکنون هیچ نامه‌ای مبنی بر لغو این مسابقات ارائه نشده بر همین اساس باید بر روی رشته‌هایی که مورد تایید کمیته ملی المپیک برای حضور در بازی های ساحلی است، برنامه‌ریزی شود.

وی در خصوص بازی های  المپیک و پارالمپیک توکیو نیز که قرار است در سال ۲۰۲۱ برگزار شود، اظهار داشت: فعلا تصمیم جدی IOC برگزاری این رقابت‌ها در تاریخ مقرر است و ما نیز باید با توجه به شرایط کرونا در کشور به مرور و با رعایت دستورات بهداشتی در شهرهایی که وضعیت سفید است شرایط را برای برگزاری اردوهای آماده سازی مهیا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر پیگیری تمرینات المپین‌هایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت :باید  شرایط را برای نفراتی که شانس کسب سهمیه  را دارند نیز فراهم کنیم.