قوی ترین مرد معلول جهان و قهرمان پاراوزنه برداری ایران بر اثر حمله قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، سیامند رحمان ملی پوش و قهرمان سنگین وزن پارالمپیکی ایران درگذشت. دلیل فوت او حمله قلبی عنوان شده است.

۲ مدال طلای پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از عناوین مرحوم سیامند رحمان است.

نگاهی به کارنامه پرافتخار قوی‌ترین مرد معلول جهان

رحمان در طول دوران قهرمانی خود، دو مدال طلای پارالمپیک در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ کسب کرد. او همچنین در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ به مدال طلای قهرمانی جهان رسید و در سال ۲۰۱۰، مدال نقره این رقابت‌ها را از آنِ خود کرد. مرحوم رحمان در بازی‌های پاراآسیایی سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، مدال طلای رقابت‌ها را به گردن آویخت.

مدال طلای مسابقات بین‌المللی اردن در سال ۲۰۱۱ و مدال‌های طلا و نقره رقابت‌های بین‌المللی لیبی در سال ۲۰۱۰، بخش دیگری از کارنامه پرافتخار قهرمان فقید کشورمان محسوب می‌شود.

ملی‌پوش دسته فوق‌سنگین پاراوزنه‌برداری در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با مهار وزنه ۲۹۵ کیلوگرمی، رکورد این مسابقات را به نام خود کرد و در پارالمپیک ۲۰۱۶ با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی، رکوردی جاودان را در این رقابت‌ها به نام خود و ایران به ثبت رساند.