موکریان بوکان آنلاینکارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی استان بیانگر ادامه بارندگی در شمال استان تا پایان وقت امروز، دوشنبه است.

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارموکریان بوکان آنلاین، افزود: فعالیت امواج بارشی در استان که از روز پنجشنبه آغاز شده، تا آخر وقت امروز به شکل باران و تگرگ ادامه دارد و امروز، امواج ناپایدار فعالیت بیشتری در مناطق شمالی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این امواج ضعیف و زودگذر به صورت رگبارهای عصرگاهی بروز می‌کند، گفت: روز گذشته بیشترین بارندگی در انزل ارومیه به میزان ۱۵ میلی متر و بیشترین شدت وزش باد در جنوب استان به میزان ۶۰ کیلومتر برساعت گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: هوای استان تا پایان هفته به تدریج گرم‌تر می‌شود و این افزایش دما در مرکز استان تا ۶ درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت گرم‌ترین شهر استان با ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و تکاب خنک ترین شهر استان با هشت درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.